مقابله با جنگ فرهنگی بدون ایجاد قرارگاه منسجم ممکن نیست
کد خبر: 4027860
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

مقابله با جنگ فرهنگی بدون ایجاد قرارگاه منسجم ممکن نیست

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در قرارگاه فرهنگی نشد وجود ندارد و باید برای رسیدن به اهداف همه وظایف خود را درست انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، 21 دی‌ماه در دیدار با مسئول و جمعی از کارکنان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه انصارالرضا(ع) استان با اشاره به اینکه برای مقابله با جنگ فرهنگی باید قرارگاه فرهنگی راه‌اندازی کرده و قرارگاهی عمل کنیم، گفت: در همه مکان‌ها باید طبق برنامه عمل شود.

وی با بیان اینکه امیرکبیر کسی بود که مسئله ما می‌توانیم را در آن زمان مطرح کرد و برای انجام این مسئله تا پای جان خود ایستاد، افزود: تهاجمات گسترده‌ای از جمله تهاجمات فرهنگی داشته‌ایم، که پیش از انقلاب شروع و به‌ویژه بعد از انقلاب پس از شکست در جنگ نظامی، پررنگ‌تر شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه مفهوم قرارگاه فرهنگی باید تبیین و منتشر شود، اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که باید در جمهوری اسلامی دنبال شود مسلمانی است که باید در پروژه فرهنگی نیز دیده شود.

عبادی بیان کرد: راندمان کاری افرادی که به‌صورت کارشناس از نظر دینی و فرهنگی در نیروهای نظامی کار می‌کنند، موفق بوده است. نیروهای نظامی به‌دلیل اینکه قانونمند عمل می‌کنند در کارهای خود موفق هستند. یکی از علل موفقیت و پیشرفت نیروهای نظامی انجام امور فرهنگی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از عوامل موفقیت‌های نیروهای نظامی، نوع مدیریت است. یک فرد درجه‌دار با توجه به دانسته‌ها و کسب مهارت و تجربه‌ در دوران خدمت، مطابق با سن و درجه خود عمل و امور را اداره می‌کند. در واقع یک نیروی نظامی همه اموری را که می‌خواهد اداره کند، خود گذرانده و این دلیلی بر موفقیت اوست.

امام‌جمعه بیرجند گفت: نه تنها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج که برخواسته از انقلاب اسلامی است بلکه حتی ارتش و نیروی انتظامی که از قبل بوده نیز پا به پای همدیگر برای انقلاب اسلامی جانفشانی می‌کنند و دلیل آن این است که دستورات ضمانت اجرا دارد، اینجاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند در امور فرهنگی قرارگاهی عمل کند، قرارگاه یک کلمه نظامی است و این جمله حکیمانه‌ای است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان‌جنوبی گفت: بعد از پیامبر اکرم(ص) افرادی همچون معاویه و عبدالملک مروان بر سرکار بوده‌اند که اسلام ضمانت اجرا نداشت و این مسئله باید تبیین شود؛ حتی بعد از انقلاب اسلامی فردی بود که می‌گفت ما نمی‌توانیم مردم را به زور به بهشت بفرستیم، حالا اختلاس، حقوق نجومی و دزدی شد عیبی ندارد، تو نماز بخوان، انقلابی هستی، اینکه نمی‌شود.

وی بیان کرد: آنچه در انتخابات امسال رخ داد به‌عنوان یک حماسه از پیروزی در بهمن ۵۷ مهم‌تر بود، چراکه براساس باور بود. مردم در سال ۵۷ با وجود اینکه شهید دادیم و کلی معجزه شد اما نسبت به چنین انقلابی تجربه نداشتند؛ در آن زمان انقلاب‌های فراوانی رخ داد، اما بعد از چند سال از بین رفت. هم در داخل کشور مردم با صبر انقلابی در برابر همه مشکلات صبور بودند و هستند و هم در خارج از کشور بسیاری از کارشناسان غربی باور دارند که رفتنی هستند.

انتهای پیام
captcha