عمل به قانون اساسی علاج اصلی دردهای کشور است
کد خبر: 4018072
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

عمل به قانون اساسی علاج اصلی دردهای کشور است

امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین دنیا و منشور واقعی انقلاب اسلامی بوده و عمل به آن علاج اصلی دردهای کشور است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، ام جمعه بیرجند به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امام‌جمعه بیرجند، امروز، ۱۲ آذرماه در خطبه‌های‌ نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی(عج) با گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ افزود: امروز یکی از روزهای مظلوم در تاریخ کشور ماست و کمتر به آن توجه شده است. ملت ایران در سال ۱۳۵۸ به قانون اساسی مصوب مجلس خبرگان قانون اساسی رأی مثبت دادند، آن‌ هم با رأی ۹۹.۵ درصد لذا قانون اساسی میثاق بزرگ ملی، دینی و انقلابی و ستون فقرات نظام است که خواسته‌های مردم در آن منعکس شده است.

خطیب جمعه بیرجند اظهار کرد: هرجا کوتاهی است از قانون‌گریزی و نافرمانی از خداوند است از این رو قانون اساسی می‌تواند ذهن‌ها را اقناع و ‌جسم‌ها را به رفاه برساند و دنیا و آخرت مردم را آباد کند.

وی با بیان اینکه تمدن عظیم اسلامی ‌بر اساس قانون بنا شده است تصریح کرد: هر مشکلی داریم از این است که از خدا و ‌رسول خدا، ولایت و قانون اساسی تبعیت نکرده‌ایم. اگر معروف جای منکر و منکر جای معروف را گرفته و فساد و آلودگی‌ است‌ چون ما کوتاهی می‌کنیم، هر امری که تخلف از قانون اساسی باشد، تخلف از حرکت انقلابی جامعه ما است. چرا این قدر علیه قانون اساسی هجمه است و برخی فریاد می‌زنند که اختیارات آنها در فلان جایگاه کم است و این موضوع باید در دولت اسلامی برطرف شود زیرا دشمنان قانون اساسی را آماج اختلاف می‌دانند.

امام‌جمعه موقت بیرجند به حوادث اخیر در اصفهان اشاره کرد و گفت: برخی مطالبات مردم به‌حق است و ‌مسئولان باید این آمادگی را برای پاسخگویی و رفع مشکلات داشته باشند اما حواسمان جمع باشد که دشمنان از هر موقعیتی استفاده و مسایل را رصد می‌کنند لذا منتظر فرصت برای دست‌اندازی هستند.

وی افزود: سرویس‌های جاسوسی از این جریان می‌خواستند مانند سال ۹۶ و ۹۸ استفاده کنند اما بصیرت مردم، حق‌گویی رسانه‌ها و پاسخگویی در صحنه مسوولان، توطئه‌ها را خنثی کرد. حضور وزیر نیرو در اصفهان و تصمیمات به‌موقع هیئت دولت باعث شد که با هوشیاری مردم و دولت مردمی و اسلامی این توطئه هم خنثی شود و قطعا دشمنان نظام پیوسته شکست خورده هستند.

حجت‌الاسلام نوفرستی به مناسبت‌های مربوط به ۱۶ آذر ماه اشاره کرد و افزود: ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا قصد سفر به ایران را داشت و کودتای ننگین به راه افتاد، دانشجویان برای مقابله با حرکت آمریکایی به صحنه آمدند و شهید دادند هرچند مبارزه با آمریکا از سوی دانشجویان بصیر در طول تاریخ بوده است.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: در سال‌های ۴۱ و ۴۳ یکی از بدنه‌های اجتماعی همراه امام دانشجویان بودند چه در جریان انقلاب سفید و چه ماجرای کاپیتولاسیون و آنچه در دوران انقلاب رقم خورد، نقش دانشجویان و مردم در تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر امام مهمتر از انقلاب اول بود، حایز توجه است.  امروز هم نقش همه مردم به‌ویژه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان مومن و متعهد در حفظ دستاوردهای انقلاب و تبیین مسائل مختلف مهم است همانطور که در عرصه‌های فرهنگی ‌و کمک مؤمنانه دانشجویان همواره نقش‌آفرینی کردند.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: در زمینه مهدویت یکی از مسائلی که در نهضت انتظار بیشترین روایات را به خود اختصاص داده و در گفتمان اولیای الهی مورد تأکید بوده، عدالت است. عدالت یعنی هر چیزی در جایگاهی که باید باشد چون عدالت با حق تعریف می‌شود و استحقاق هر چیزی را اگر رعایت کنیم، اصل رعایت را به جا آوردیم.

امام‌جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: در حکومت امام عصر(عج) مسئله عدالت آن قدر مهم است که حتی اگر یک روز از عمر آدم باقی مانده باشد خدا آن روز را طولانی می‌کند تا مردم حقیقت عدالت را بیابند. نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی زمینه‌سازی این حاکمیت است ‌و ‌اصل نهضت انقلاب اسلامی مقدمه‌‎ای برای ظهور امام عصر(عج) است که عدالت نه تنها در شعار بلکه همه مسئولان نظام باید در این جهت حرکت کنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی در پایان گفت: نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیاری انجام داده و توطئه‌هایی که امروز در برنامه‌های دشمنان انقلاب و سرسپردگان آنهاست باید با اقدام و عمل مدیران خنثی شود.

انتهای پیام
captcha