نشست تخصصی «نقش آمایش سرزمین در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور» برگزار می‌شود
کد خبر: 4017471
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
از سوی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری

نشست تخصصی «نقش آمایش سرزمین در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور» برگزار می‌شود

مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری 10 آذر نشست تخصصی «نقش آمایش سرزمین در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور» را برگزار می‌کند.

مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، اهداف تعیین شده در نظام برنامه‌ریزی توسعه کشور حاکی از اهمیت سند ملی آمایش سرزمین به عنوان بستر توسعه فضایی و بلند مدت است که برقراری تعادل و سازماندهی جمعیت و فعالیت در پهنه سرزمین را به عنوان غایت اصلی سطوح مختلف برنامه‌ریزی کشور است.

در این راستا توجه به آمایش سرزمین و تحقق اهداف آن در یک افق بلندمدت، مستلزم رسیدن به اهداف برنامه‌های پنج‌ساله توسعه است. فلذا ضروری است رابطه سند ملی آمایش سرزمین و برنامه هفتم توسعه، تبیین و مورد بحث و واکاوی قرار گیرد.

بدین منظور مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری پنجاه‌وپنجمین نشست علمی-تخصصی و هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های تدوین برنامه هفتم توسعه را با عنوان «بررسی رابطه آمایش سرزمین و برنامه هفتم توسعه کشور» روز چهارشنبه دهم آذر ماه 1400، از ساعت 10 تا 12 با حضور صاحب نظران و علاقه‌مندان، به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

امیر خالصی (سرپرست امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور)، محسن ابراهیمی (عضو هیأت علمی دانشگاه یزد و عضو اصلی تیم تلفیق مطالعات سند ملی آمایش) و مهرداد کاشف (سرپرست گروه پژوهشی آمایش سرزمین، توسعه و توازن منطقه‌ای) به عنوان سخنرانان این نشست به بیان نقطه نظرهای خود در این خصوص می‌پردازند.

علاقه‌مندان به‌منظور استفاده از این نشست می‌توانند به تارنمای مرکز به آدرس www.dfrc.ir در بخش نشست‌های علمی مراجعه کنند و یا با دنبال کردن نشانی تالار کنفرانس مجازی مرکز: http://connect.mporg.ir/dfrc این نشست را به صورت زنده دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha