قزل‌کایا برای دفاع از حق به شهادت رسید
کد خبر: 4017188
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

قزل‌کایا برای دفاع از حق به شهادت رسید

خواهر شهید قزل‌‎کایا گفت: کمال می‌دانست ایران کشور دین و اسلام است لذا با علم به اینکه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل راه خدا است، به جبهه رفت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ امروز دوشنبه 8 آذرماه جمعی از زنان نخبگان کشور ترکیه از تالارهای هشت‌گانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

در میان گروه مذکور زنانی نیز حضور داشتند که عزیزان خود را در جریان جنگ تحمیلی از دست داده بودند، همچنان که ساریه قزل‌کایا، خواهر شهید کمال قزل‌کایا در این جمع حضور داشت.

قزل‌کایا با اشاره به محل شهادت برادرش گفت: برادرم در جریان جنگ تحمیلی در قصر شیرین به شهادت رسید. او قبل از شروع جنگ عراق علیه ایران برای ادامه تحصیلات حوزوی خود به این کشور آمده بود.

وی در رابطه با انگیزه کمال قزل‌کایا برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل افزود: زمان به شهادت رسیدن بردارم بنده خردسال بودم اما پدر و مادرم همیشه می‌گفتند که عشق به اسلام، امام حسین (ع) و شهادت منجر به حضور برادرم در جبهه‌های حق علیه باطل شد.

قزل‌کایا در ادامه تصریح کرد: به خاطر دارم زمانی که کمال می‌خواست به جبهه‌های حق علیه باطل برود طی تماسی با پدرم از او اجازه گرفت که پدرم هم به او اجازه داد و کمال به جبهه رفت.

وی در واکنش به اینکه با توجه به ایرانی نبودن کمال قزل‌کایا، حضور او در جبهه‌های دفاع از خاک ایران در برابر رژیم بعث عراق سوال برانگیز است، اظهار کرد: کمال می‌دانست ایران کشور دین و اسلام است لذا با علم به اینکه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل راه خدا است، به جبهه رفت.

خواهر شهید قزل‌‎کایا در رابطه با نقش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نگهداشتن یاد شهدا، متذکر شد: در حقیقت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانسته نقش مهمی در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا ایفا کند. عکس‌های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد، یاد برادرم را در من زنده کرد.

انتهای پیام
captcha