جلوگیری از برگزاری تظاهرات ضد عادی‌سازی با اسرائیل در مراکش
کد خبر: 4017098
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

جلوگیری از برگزاری تظاهرات ضد عادی‌سازی با اسرائیل در مراکش

بنا به اعلام فعالان مراکشی، مقامات این کشور از برگزاری تظاهرات ضد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جلوگیری کردند.

تحصن مراکشی‌ها علیه عادی سازی روابط

به گزارش ایکنا، به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، گروهی از فعالان مراکشی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور شب گذشته (یکشنبه شب) از تجمع مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شهر رباط، پایتخت این کشور جلوگیری کرده و تحصن تعدادی از آنان را بر هم زدند.
 
عزیز هناوی، مسئول دیدبان ملی مقابله با عادی‌سازی روابط در مراکش درباره اقدام نیروهای امنیتی گفت: ما شب گذشته ناگهان با جلوگیری نیروهای امنیتی از برگزاری تحصن مواجه شدیم بدون اینکه هیچ توجیهی در این زمینه ارائه دهند.
 
وی افزود: این واکنش برای سابقه تاریخی مراکش که همواره مدافع فلسطین و قدس بوده است، بسیار بد است، به‌ویژه که همزمان با روز همبستگی با ملت فلسطین بوده است.
 
تا کنون در خصوص این اقدام هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مقامات مراکشی صادر نشده است.
 
گروه اقدام ملی به‌خاطر فلسطین که یک گروه غیردولتی در مراکش است به همراه چند نهاد دیگر طی فراخوانی خواستار برگزاری تجمع و تظاهرات سراسری در این کشور در روز دوشنبه، 8 آذرماه، به مناسبت روز همبستگی با ملت فلسطین که هرساله در روز 28 نوامبر برگزار می‌شود، شدند.
 
این فراخوان به دنبال سفر اخیر بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش صورت گرفت که برای نخستین‌بار انجام شده است چرا که در گذشته هیچ یک از وزرای جنگ رژیم صهیونیستی به این کشور سفر نکرده بودند.
 
در جریان این سفر، دو توافقنامه نظامی میان دو طرف به امضا رسید که با انتقادات گسترده از سوی گروه‌های مختلف مراکشی و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.
 
مراکش و رژیم صهیونیستی سال گذشته از سرگیری روابط دیپلماتیک خود را که از سال 2002 متوقف شده بود، اعلام کردند. از همان زمان، سفارت اسرائیل در مراکش در آگوست گذشته به دنبال سفر یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به این کشور، افتتاح شد.
انتهای پیام
captcha