چند توصیه اخلاقی به طلاب
کد خبر: 4016913
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
از سوی حجت‌الاسلام ابوترابی مطرح شد؛

چند توصیه اخلاقی به طلاب

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) بیان کرد: عزیزان طلابی که سخنرانی می‌کنند سعی کنند مطالبی را برای بیان انتخاب کنند که متقن بوده و مستند داشته باشد و در عین اندرز و موعظه دیگران نسبت به انجام اعمال صالح و دوری از محرمات حساسیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فردبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع)، امروز، هفتم آذرماه در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب در این حوزه برگزار شد، با اشاره به مفاهیم آیات ابتدایی سوره عصر، گفت: زمان گوهر گرانبهایی است که عالم هستی بر پایه آن شکل گرفته است و در صورت نبود آن با عالم مجردات مواجه هستیم که مفهومی به نام زمان در آن وجود ندارد. همین امر را می‌توان در گفته‌های کسانی یافت که برای دقایق یا ساعاتی بیهوش شده و اتفاقات و سیر ماورأیی را حس کرده و بعد از به هوش آمدن به دیگران نقل می‌کنند، زیرا توانستند در عرض چند لحظه عوالم متعددی را بپیمایند.

وی ادامه داد: اینکه در آیه دوم سوره عصر اشاره دارد که تمام انسان‌های عالم در خسران هستند واقعیتی است که می‌توان نقطه مقابل این امر یعنی مراقبه و استفاده معنوی از تمام لحظات را در وجود شخصیت‌های والامقامی همچون آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) مشاهده کرد چراکه آنان یافته بودند در چه میزان و اندازه‌ای نسبت به تقرب به سوی خدا هستند. چنین شخصیتی حتی قادر بود حالات معنوی دیگران را نیز با مشاهده به دست آورد.

ابوترابی افزود: مراقبت بسیار زیاد در طول زندگی، از خلقیات بارز اشخاصی همچون امام راحل عظیم‌الشأن و آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) بود چراکه این دو بزرگوار حتی نسبت به حرف‌های کنایی که ممکن بود احتمال غیبت در آن ایجاد شود شدیدا جلوگیری می‌کردند. امام راحل همیشه تأکید داشتند که هر وقت قصد کردید و خواستید نام عالمی را در نبود حضور ایشان بیاورید حتما با احترام بیان کنید.

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: عزیزان طلابی که سخنرانی می‌کنند سعی کنند مطالبی را برای بیان انتخاب کنند که متقن بوده و مستند داشته باشد و در عین اندرز و موعظه دیگران نسبت به انجام اعمال صالح و دوری از محرمات حساسیت داشته باشند، چراکه طبق روایت پیامبر(ص) ارزش عمل، قول و نیت افراد به اعمال واقعی آنان است.
انتهای پیام
captcha