مراکشی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند
کد خبر: 4016784
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

مراکشی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند

  27 شهر مراکش در پاسخ به فراخوان جبهه غیردولتی حمایت از فلسطین، فردا دوشنبه، 8 آذرماه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند.

 عادی سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، جبهه غیردولتی حمایت از فلسطین و ضد عادی‌سازی روابط در مراکش، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که همزمان با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین که در 29 نوامبر(8 آذر) هرسال برگزار می‌شود، بیش از 27 شهر مراکش به دعوت این جبهه پاسخ مثبت داده‌ و تظاهرات برپا می‌کنند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: برپایی تظاهرات‌ها و تجمعات اعتراض‌آمیز با شعار نبرد مستمر برای مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین سازماندهی می‌شود.
 
بر اساس بیانیه مذکور، این تجمعات اعتراض‌آمیز در حمایت از مبارزات ملت فلسطین برای آزادی این سرزمین از چنگال صهیونیست‌ها و برپایی دولت دموکراتیک فلسطین در سراسر خاک فلسطین به پایتختی قدس شریف خواهد بود.
 
بیانیه جبهه حمایت از فلسطین در مراکش هدف از این اقدام را رد عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی و درخواست برای لغو تمام توافقنامه‌ها بین مراکش و این رژیم  توصیف کرد.
 
از جمله شهرهایی که در این تظاهرات گسترده شرکت دارند، می‌توان به رباط، کازابلانکا، الجدیده، تارودانت، برکان، تطوان (شمال مراکش) و اکادیر (مرکز مراکش) اشاره کرد.
 
بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روزهای 23 تا 25 نوامبر جاری به مراکش سفر کرد. در حاشیه این سفر، مراکش و رژیم صهیونیستی دو توافقنامه در زمینه دفاع و خرید سلاح‌های اسرائیلی به امضا رساندند.
 
در واکنش به این اقدام، انجمن مراکشی یاری مسائل امت اسلامی در بیانیه‌ای سفر وزیر جنگ اسرائیل به مراکش را ادامه سریال عادی‌سازی تحقیرآمیز با رژیم غاصب صهیونیستی دانست.
 
در همین راستا، احمد المدلل، عضو روابط ملی جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با رادیو «صوت القدس» در خصوص امضای توافقنامه نظامی ـ امنیتی ـ اقتصادی مراکش با رژیم صهیونیستی، ضمن درود به ملت مراکش که با این توافقنامه مخالفت کرده‌اند، تأکید کرد: این توافقنامه چون خنجری بر سینه آرمان فلسطین و بی‌اعتنایی به روح شهدای فلسطینی است که در مقابل اشغالگران صهیونیست ایستادگی کردند.
 
وی افزود: این توافقنامه به دشمن صهیونیستی مشروعیت می‌دهد تا به جنایات خود علیه مردم فلسطین ادامه دهد.
 
 المدلل تأکید کرد: ما این توافق را رد می‌کنیم و از حکومت مراکش می‌خواهیم که در این توافق که باعث تحقیر و خواری ملت فلسطین و مبارزات آنها می‌شود، تجدید نظر کند.

رژیم صهیونیستی و مراکش در پایان سال گذشته میلادی روابط دیپلماتیک خود را پس از آنکه در سال 2002 میلادی متوقف شده بود، از سر گرفتند. پس از آن، سفارت اسرائیل در مراکش، طی سفر یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم به رباط در آگوست گذشته، افتتاح شد و همچنین دفتر ارتباطات مراکش در تل‌آویو بازگشایی و خط پروازی مستقیم بین دو طرف افتتاح شد.
انتهای پیام
captcha