ظهور گروه ضد اسلامی مرتبط با اسرائیل در آفریقای جنوبی
کد خبر: 4016734
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

ظهور گروه ضد اسلامی مرتبط با اسرائیل در آفریقای جنوبی

اسلام‌هراسی به عنوان پدیده‌ای جهانی در بسیاری از نقاط اروپا و ایالات متحده به طور فزاینده‌ای تهدیدآمیز و به ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های اسرائیل تبدیل شده است، این پدیده به آفریقای جنوبی نیز رسوخ کرده و اخیراً گروهی پدیدار شده است که در راستای تحقق اهداف اسرائیل فعالیت می‌کند.

ظهور گروه ضد اسلامی مرتبط با اسرائیل در آفریقای جنوبیبه گزارش ایکنا، آخرین افشاگری‌ها در یک پلت‌فرم رسانه‌ای یهودی به نام «Forward»، اطلاعات شگفت‌انگیزی را در مورد نقش مخرب اسرائیل در تأمین مالی و ترویج گروه‌ها برای اهداف مختلف در دفاع از پروژه صهیونیستی ارائه داده است.

گروه صهیونیستی مسیحی معروف به PJTN(عدالت برای ملل)، از اهمیت ویژه‌ای برای آفریقای جنوبی برخوردار است.

این گروه که توسط «لوری کاردوزا مور»، از حامیان سرسخت اسرائیل، رهبری می‌شود، در خارج از نشویل، ایالات متحده آمریکا مستقر است. این گروه نیروی محرکه‌ای بود که در آوریل 2015، باعث شد تنسی به اولین ایالتی تبدیل شود که قطعنامه‌ای در محکومیت جنبش انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل(BDS) تصویب کند و با موفقیت، سایر ایالت‌ها را نیز ترغیب کرد تا قوانینی را علیه این جنبش تصویب کنند.

PJTN همچنین به عنوان گروهی شناخته می‌شود که از لایحه جدیدی حمایت می‌کند که به دنبال تغییر قوانین حقوق مدنی تنسی است تا یهودی‌ستیزی را به گونه‌ای تعریف کند که صهیونیسم‌ستیزی را نیز دربرگیرد.

با این حال، با توجه به اینکه مؤسس و رئیس این گروه، لوری کاردوزا مور، به خاطر لفاظی‌های اسلام‌هراسانه و فتنه‌انگیزانه‌اش شناخته می‌شود، حامیان حقوق بشر و صلح‌طلبان در آفریقای جنوبی به دقت اقدامات او را زیر نظر دارند.

اقدامات این گروه نگران‌کننده است؛ بنابراین مسئولان امر، به ویژه کمیسیون حقوق بشر(HRC)، باید نظارت بر آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

همچنین اسرائیل پرداخت 40000 دلاری در 8 ژانویه 2020 به «لوری کاردوزا مور» با موضوع «پشتیبانی از سازمان PJTN برای برگزاری رویداد «ارتباط کتاب مقدس مشترک ما با سرزمین مقدس» را تأیید کرد و PJTN همچنین میزبان رویدادهایی با همین عنوان در نوامبر 2019 در کلیساهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون بود.

در این که اسرائیل سابقه طولانی ارتباط با PJTN و بنیانگذار اسلام‌هراس بدنام آن، لوری کاردوزا ـ مور دارد، تردیدی نیست. اما اینکه برای مدت قابل توجهی در آفریقای جنوبی تحت نظارت عمل کرده است، نه تنها برای مجموعه اطلاعاتی و امنیتی این کشور، بلکه برای جنبش‌های همبستگی فلسطین نیز نگران‌کننده است.

لوری کاردوزا مور و PJTN که تحت حمایت مالی اسرائیل قرار دارند و در ایالات متحده به عنوان یک «گروه متعصب ضد مسلمانان» شناخته می‌شوند، در آفریقای جنوبی در راستای تحقق اهداف اسرائیل فعالیت می‌کنند.

اگر «یوتم گیدرون»، نویسنده کتاب «اسرائیل در آفریقا» در ارزیابی خود درست گفته باشد که آفریقای جنوبی یکی از اهداف اصلی دیپلماسی عمومی اسرائیل است، نمی‌توان خطر کسانی مانند کاردوزا _ مور که به نمایندگی از رژیم استعمارگر و شهرک‌نشین، برنامه‌های فتنه‌انگیز را رهبری می‌کند، برای فعالیت‌های همبستگی با فلسطین نادیده گرفت.

اسلام‌هراسی مظهر نفرت‌پراکنی از اسلام و مسلمانان است و زمانی عاملان این پدیده که برای ساکت‌کردن و مرعوب‌کردن مقاومت توسط اسرائیل مسلح می‌شوند، بسیار خطرناک‌تر خواهد بود. آفریقای جنوبی چاره‌ای جز مقابله با آن ندارد.

انتهای پیام
captcha