پایش اطلاعات مددجویان خراسان‌جنوبی با راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند و کارآمد
کد خبر: 4016574
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

پایش اطلاعات مددجویان خراسان‌جنوبی با راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند و کارآمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: سامانه امداد هوشمند و کارآمد در این استان راه‌اندازی می‌شود و بر همین اساس اجرای طرح پایش اطلاعات مددجویان این نهاد آغاز شد.

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، امروز، ششم آذرماه در نشست خبری درباره تشریح راه‌اندازی سامانه نظام پیشنهادات مردمی و سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد کمیته امداد خمینی(ره) که در اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی برگزار شد، گفت: تعیین و تشخیص نیازمندان واقعی اصلی مهم و اساسی است که گاهی به‌دلیل هماهنگی‌های بین نهادی که لازم داشت کار سخت و زمان بری بود.

وی افزود: خراسان‌جنوبی از جمله استان‌هایی است که سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد در این استان راه‌اندازی می‌شود، لذا با همراهی ۲۷ پایگاه اطلاعاتی، ۵۲ هزار خانواده در این سامانه، ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اطلاعات مددجویان باید تا دو ماه دیگر به‌طور کامل در این سامانه ثبت شود که مددجویان می‌توانند از طریق نشانی soha.emdad.ir وارد سامانه امداد هوشمند و کارآمد شوند و نسبت به ثبت‌نام و درج اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

سلم‌آبادی هدف اصلی از اجرای این طرح را افزایش رضایتمندی برای بهبود فرایندهای امداد اعلام کرد و گفت: بهره‌گیری حداکثری از پردازش سیستمی به جای پردازش انسانی و استفاده از داده‌های سازمان‌های ذیربط در قالب خدمات نرم‌افزاری از مهم‌ترین کارکردهای این طرح خواهد بود.

وی ادامه داد: در سامانه امداد هوشمند و کارآمد از مشارکت جامعه هدف (نیازمندان و خیران) در ساز‌وکارهای اجرایی و افزایش درجه مشارکت‌پذیری بهره‌گیری بهتری خواهد شد و برون‌سپاری در امور تصدی‌گری از مهم‌ترین کارکردهای این طرح است که مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه و پیشخوان‌های دولت مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه افزایش یکپارچگی فرایندی درون و برون‌سازمانی و حذف فرایندهای زاید، استفاده حداکثری از تفویض اختیار، اصلاح فرایند ارائه خدمت، نظارت‌های هوشمند و سیستمی و کاهش زمان ارائه خدمت از دیگر کارکردها است که باعث افزایش یکپارچگی خواهد شد، تصریح کرد: در این طرح از پرداخت‌های گروهی و متمرکز استفاده خواهد شد و ساماندهی اسناد فیزیکی و حذف حداکثری کاغذ و رویکردهای سنتی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در این طرح توزیع عادلانه خدمات و امکانات برای مددجویان هوشمندسازی خواهد شد و کاهش بار کاری سطوح مدیریتی و کارشناسی کمیته امداد را به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: سامانه نظام پیشنهادات مردمی نیز در راستای پیاده‌سازی سیاست‌های کلان کمیته امداد و به منظور توسعه همفکری کارکنان، خانواده‌های آنان و مردم در تصمیم‌سازی‌های مدیران ارشد و ارائه ایده‌های جدید برای بهینه‌سازی سیاست‌ها، برنامه‌ها، خدمات، منابع انسانی، سیستم‌های اطلاعاتی و ضوابط امداد این سامانه در کمیته امداد راه‌اندازی و آماده بهره‌برداری شده است که کارکنان و خانواده‌های آنان، مددجویان و خیران می‌توانند در چارچوب این سامانه به‌صورت فردی یا گروهی با تکمیل فرم پیشنهادات خود را ارائه کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: پیشنهاددهنده در ادامه ورود به سایت با اخذ کد رهگیری می‌تواند پیشنهاد خود را ارائه کند و در این سامانه در طرحی به نام پاداش اثربخشی که هر شش ماه یک بار برگزار می‌شود براساس مجموع امتیازات پاداش‌هایی تعلق خواهد گرفت.

وی از جذب هشت هزار سهمیه خدمت نیازمندان خبر داد و افزود: لینک سامانه نظام پیشنهادات در صفحه اصلی پورتال کمیته امداد خراسان جنوبی قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند در این طرح شرکت کنند؛ در این سهمیه که برای کل کشور ۲۶ هزار و ۱۵۲ سهمیه مشخص شده، خراسان جنوبی سهم قابل توجهی دارد.

وی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته ۹ هزار و یک خدمت در زمینه نیازمندی‌های مددجویان برای سرویس بهداشتی، حمام و لوله‌کشی گاز در استان وجود داشته که تاکنون هفت هزار و 800 خدمت با پنج میلیون تومان بلاعوض و پنج میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر کدام محقق شده است و بقیه تا پایان سال انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی افزود: طبق بررسی‌ها دو هزار و 32 هزار حمام در استان نیاز داشتیم که یک هزار و 677 مورد در مناطق محروم شناسایی شد؛ در ارتباط با سرویس بهداشتی دو هزار و ۲۷۷ مورد نیازمندی شناسایی شد که هزار و ۸۷۰ مورد مربوط به مناطق محروم بوده و در خصوص لوله‌کشی گاز چهار هزار و ۶۹۲ مورد شناسایی شده که چهار هزار و ۳۴۸ مورد مربوط به مناطق محروم است.

وی یادآور شد: امیدواریم با تسهیل در خدمت‌رسانی بتوانیم نیازهای مددجویان را به‌صورت کارشناسی شده و با اولویت تکریم مددجویان تأمین کنیم.

انتهای پیام
captcha