شهر قهستان به قطب گردشگری ایثار و شهادت تبدیل شود
کد خبر: 4016410
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
استاندار خراسان‌جنوبی:

شهر قهستان به قطب گردشگری ایثار و شهادت تبدیل شود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: شهر قهستان در شهرستان درمیان با توجه به ظرفیت‌های مختلفی که دارد، می‌تواند به قطب گردشگری ایثار و شهادت تبدیل شود.

حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، پنجم آذرماه در حاشیه حضور در گلزار شهدای شهر قهستان که به‌مناسبت سالروز تأسیس بسیج مستضعفین انجام شد، اظهار کرد: وجود ۶۰۰ شهید گرانقدر در این منطقه، ظرفیت بسیار مهمی در راستای ایجاد گردشگری ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به شاخه‌های مختلف گردشگری، افزود: وجود محصولات کشاورزی خاص، آب و هوای مطلوب و شرایط خاص این منطقه می‌تواند فرصت‌های خوبی برای توسعه صنعت گردشگری باشد. توجه به هر کدام از این ظرفیت‌ها می‌تواند نگاه‌های همه کشور را به این منطقه جلب کند و به توسعه اشتغال بینجامد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اهمیت روایت رویدادهای دفاع مقدس ادامه داد: با استفاده از ظرفیت جوانان اهل مداحی، نویسندگی و روایتگری می‌توانید در این مجموعه گلزار شهدا مرکز روایتگری ایثار و شهادت را راه‌اندازی کنید.

ملانوری اقدامات انجام شده در این مجموعه را ارزنده خواند و توسعه آن را ضروری برشمرد و با اشاره به تصمیم متولیان برای راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی مجموعه، گفت: این سایت هم به معرفی شهدای بزرگوار مدفون در این گلزار کمک می‌کند و هم در جذب کمک‌های خیرینی که تمایل دارند در راه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند، مؤثر است.

استاندار خراسان‌جنوبی با حضور در گلزار شهدا و شهدای گمنام شهر قهستان، ضمن غبارروبی و ذکر فاتحه، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی، فرماندار، ائمه جمعه و تعدادی از مسئولان شهرستان درمیان نیز در این برنامه حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha