رقابت 48 ساعته فعالان فضای مجازی بسیج آغاز شد
کد خبر: 4015721
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
با حضور سردار سلیمانی؛

رقابت 48 ساعته فعالان فضای مجازی بسیج آغاز شد

مراسم افتتاحیه سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج امروز، دوم آذرماه با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

رقابت 48 ساعته فعالان فضای مجازی بسیج آغاز شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج امروز، دوم آذرماه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، کرمی، معاون فناوری ریاست جمهوری و مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در محل سالن شهید فخرزاده لانه جاسوسی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، مسلم معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به نخبگان بسیجی و برگزیدگان استانی این رویداد، اظهار کرد: یکی از راهبردهای بسیج که با تدبیر فرمانده این سازمان در دستور کار قرار گرفته است، مردم‌پایه کردن تمامی خدمات مبتنی بر توانمندی‌ها و شبکه‌سازی مردمی است.

معین ادامه داد: یکی از این عرصه‌ها، فضای مجازی است که مبتنی بر سند 10 ساله فضای مجازی بسیج با راهبرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی فعالیت می‌کند. یکی از این حوزه‌ها نهضت تولید محتواست. در رویداد امسال تعداد 680 تیم از بسیجیان سراسر کشور طی روزهای 12 تا 14 آبان‌ماه در 32 نقطه کشور به رقابت پرداختند. امروز نیز در مرحله نهایی این رویداد تعداد 108 تیم شامل 500 نفر از برگزیدگان استانی طی 48 ساعت و با فرمان ریاست سازمان بسیج مستضعفین در سه حوزه بازی‌های تلفن همراه، نرم‌افزار تلفن همراه و پویانمایی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهم در رویداد امسال همراهی و همکاری شرکت همراه اول و شتاب دهنده حرکت اول در حمایت از ایده‌های برتر رویداد است. همچنین، معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری نیز در این عرصه پیش‌قدم شده و برترین رویداد را به عنوان شرکت‌های خلاق بسیجی به مبادی ذیربط معرفی می‌کند تا بتوانند از 70 خدمت حوزه شرکت‌های خلاق بهره‌مند شوند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در پایان سخنان خود بیان کرد: مراسم تجلیل از برترین‌های سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج نیز روز پنجشنبه، چهارم آذرماه در محل سالن شهید فخری زاده لانه جاسوسی برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم و پس از رونمایی از دو اثر برگزیده سال گذشته با عناوین «بازی نجات آزادی» و «نرم‌افزار موبایل اندیشه و مناجات» به کارگردانی مهرداد پارسافر، از سیستان وبلوچستان، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل شجره طبیبه بسیج اظهار کرد: بسیجیان فعال در حوزه فضای مجازی یکی از جلوه‌های قدرت و توانایی ملت ایران را به منصه ظهور می‌رسانند.

رقابت 48 ساعته فعالان فضای مجازی بسیج آغاز شد

سلیمانی ادامه داد: آن‌گونه که دلسوزان انقلاب و اندیشمندان مسلمان اعتقاد دارند و با توجه به تجربه‌ای که از گذشته داریم، یک ابرتحول در قرن حاضر در پیش روی ما قرار دارد. در قرن بیستم میلادی حادثه‌ بزرگی همچون انقلاب اسلامی رخ داد که در نوع خود یک ابرحادثه بود و حوادث بزرگ دیگر نیز از آن منبعث شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: از مسیر این حادثه بزرگ و حوادث بزرگ دیگر، ابرتحولی در پیش روی جهانیان قرار دارد و آن ابرتحول نیز از مسیر اعتلای انقلاب اسلامی و با پیش‌ قراولی ملت ایران انجام خواهد شد. امام(ره) در قرن بیستم میلادی فرمودند: «قرن آینده از آن اسلام است و اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد».

سلیمانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم مبنی بر هدف‌گذاری در دولت‌سازی، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن نوین اسلامی تصریح کرد: شکل‌گیری تمدن اسلامی منوط به اتحاد کشورهای مسلمان است. یکی از بسترهای اصلی این ابرتحول و یکی از مؤلفه‌های ایجاد جهش در این پیروزی بزرگ تکیه بر ظرفیت‌های فناوری ارتباطات، فضای مجازی و دیجیتال است.

وی با بیان اینکه طبق فرموده‌های مقام معظم رهبری باید با استفاده از ظرفیت‌های کشور و با محوریت جوانان و امید به آینده و روحیه جهادی این مسیر را طی کنیم، اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی برای فراهم کردن عرصه به منظور شکوفایی و ظهور و بروز خلاقیت‌ها و ابتکارات در عرصه فضای مجازی که با تسهیل‌گری بسیج همراه است به همین منظور انجام می‌شود. ما در بسیج وظیفه داریم که مسیر تسهیل‌گری و هم‌افزایی را برای فعالان این حوزه فراهم کنیم.

سلیمانی افزود: امروز اگر شبکه مردمی انقلاب اسلامی در فضای مجازی ایجاد شده است بدان معناست که ملت ایران فناوران این عرصه را همان گونه که در دفاع مقدس به میدان فرستاد، وارد میدان کرده و این حضور نیز به مثابه همان حضور در دفاع مقدس است. بسیجیان باید به راحتی بتوانند جای خود را در این عرصه شناسایی کند و به اثرگذاری در این عرصه جهت دستیابی هر چه سریعتر به آن پیروزی بزرگ و تاریخی و نجات‌بخش بشریت دست پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: یکی از اقدامات زمینه‌ساز ظهور، تشکیل مردم‌سالاری اسلامی و دینی و جمهوری اسلامی از سوی ملت ایران است. امروز اندیشمندان غربی خود اذعان می‌کنند که دوران لیبرالیسم از لحاظ کارکرد و گفتمان به پایان رسیده است. بشریتی که امروز در بحران‌های مختلفی قرار گرفته، به دنبال راه نجات خویش است.

سلیمانی با بیان اینکه آینده از آن مذهب است تصریح کرد: این مکتب و مذهب نیز چیزی جز اسلام و اسلام ناب نخواهد بود. ملت ایران پرچم‌دار ابرتحول و پیروزی بزرگ در قرن حاضر خواهد بود. رویداد امسال در بخش‌های مختلفی همچون انیمیشن، بازی و نرم‌افزار برگزار می‌شود. امیدواریم محصولات ارائه شده در این رویداد مورد استفاده ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان قرار گیرد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم و با فرمان سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ساعت شمار 48 ساعت رقابت بین گروه‌های شرکت کننده در این رویداد آغاز شد.

انتهای پیام
captcha