سنگ قبر بی نامی که نامدار شد
کد خبر: 4013871
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

سنگ قبر بی نامی که نامدار شد

مراسم استقبال و تکریم از مادر شهید حسین بابایی یکی از شهدای گمنام شناسایی شده خراسان‌ جنوبی، امروز، ۲۵ آبان‌ماه همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه(س) در محل دفن شهید واقع در حوزه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد.

سنگ قبر بی نامی که نامدار شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، این شهید والامقام یکم خرداد ۱۳۴۳ در مشهد متولد شد و در سوم خرداد ۱۳۶۱ در منطقه شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در یکم اسفند ۱۳۹۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) طی مراسمی در حوزه علمیه بیرجند به خاک سپرده شد.

شناسایی پیکر شهید بابایی پس از گذشت حدود ۴۰ سال از شهادتش بار دیگر در پاییز امسال کشور و استان را مزین به نام و نشان شهدا کرد و امروز مردم بیرجند به استقبال از مادر ۲ شهید آمدند که یکی از آنها گمنام بود.

مادر بی قرار بر روی ویلچر خود را به قبر سرد پسر می‌رساند و پسری که حتی نیست تا در قدمگاه مادر بنشیند، اما باکی نیست چون مادر وفاداری و غیرت پسرش را بیش از هر چیزی در این دنیا قبول دارد و به او افتخار می‌کند.

بی بی فاطمه هاشمی نجف‌آباد، مادر شهید در این مراسم به حق مردم استان دعا کرد و گفت: مردم بیرجند از زمان تشییع و تدفین فرزندم سنگ تمام گذاشتند و دعاگوی این مردم در نمازم هستم.

وی افزود: خداوند به حق آبروی شهدا اجر و خیر به مردمی دهد که در این مدت دست پسرم را گرفتند و او را تنها نگذاشتند.

مادر شهید بابایی اظهار کرد: از پروردگار می‌خواهم مرتبه همه بزرگان، مردم، سربازان، پاسداران و روحانیون را بلند کند و خداوند عزت و احترامی را که این مردم بزرگ به فرزندم گذاشتند، چند برابر به خودشان برگرداند و همیشه سربلند باشند.

سنگ قبر بی نامی که نامدار شد

حجت الاسلام هابیل خسروی، مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی نیز گفت: شهید حسین بابایی برکات زیادی برای مردم بیرجند داشته است و ما قدردان این شهید بزرگوار هستیم.

وی افزود: سال ۹۶ عهد کردیم که با این شهید انس بگیریم و جای مادر و برادران و خواهران شهید را اینجا پر کنیم که این اتفاق به‌خوبی رقم خورد؛ کرامات زیادی را از حضور این شهید بزرگوار احساس کردیم.

امروز پس از سال‌ها مادر به وصال پسر رسید و پسر با دینداری و وفاداری‌اش بهترین استقبال قرن را از یک مادر کرد.

در پایان مراسم مادر شهید رضایت می‌دهد به ماندن جگرگوشه‌اش در این خاک. خاکی که مادرانش برای پسرش مادری کرده‌اند و لبیک یا حسین مردم بلند می‌شود. سنگ قبر بی نام نامدار می‌شود و اکنون حسین مشهدی؛ اهل خراسان‌جنوبی می‌شود.

همچنین مراسم استقبال از خانواده شهید جهانگیر نقدی‌پور که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دفن شده، قرار است فردا و آیین گرامیداشت این شهید روز پنجشنبه برگزار شود.

انتهای پیام
captcha