دریافت ۳۰۰ هزار تقاضای شغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران
کد خبر: 4010549
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد:

دریافت ۳۰۰ هزار تقاضای شغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس آمار موجود ۳۰۰ هزار نفر با مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضای شغل دارند، همچنین حدود ۷۰۰ هزار متقاضی در حوزه مسکن وجود دارد و این یعنی مسئله اشتغال و مسکن دو موضوع بسیار مهم در این بنیاد است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز ۱۳ آبان‌ماه در دیدار با نماینده‌ ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه بسیار ویژه و مهمی بر عهده دارد که عمده این وظایف در حوزه مسائل فرهنگی است و می‌توان گفت یکی از نهادهای دینی و انقلابی موجود در ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران است، زیرا افرادی که در شرایط سخت پشتیبان مکتب و انقلاب خود بودند را حفاظت کرده و کرامت می‌بخشد، یکی از مشکلات موجود در جامعه امروز فراموش کردن یاد مرگ است، این مسئله در بین مسئولان نیز وجود دارد و برخی غفلت‌ها به دلیل فراموش کردن کوتاهی دوران مسئولیت و همچنین کوتاهی عمر است.

وی افزود: جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش‌های مختلف متفاوت است، در برخی مواقع برادران و خواهران شهدا نیز جزو جامعه هدف هستند، اما برخی مواقع جزو جامعه هدف محسوب نمی‌شوند که این موضوع نیز یک مشکل است و نیاز به اصلاح و یکپارچه‌سازی دارد.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: براساس آمار موجود ۳۰۰ هزار نفر با مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضای شغل دارند، همچنین حدود ۷۰۰ هزار متقاضی در حوزه مسکن وجود دارد و این یعنی مسئله اشتغال و مسکن دو موضوع بسیار مهم در این بنیاد است، همچنین حدود ۱۰۰ هزار نفر از بنیاد شهید کمک معیشت دریافت می‌کنند و حدود ۴۰ هزار نفر نیز در صف دریافت این کمک‌ها هستند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: براساس مصوبه دولت سهم قابل توجهی از طرح جهش تولید مسکن به ایثارگران اختصاص پیدا می‌کند، همچنین در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز سهمیه‌ای از منابع اشتغال مخصوص ایثارگران در نظر گرفته شده است، افرادی که توانایی خوداشتغالی ندارند نیز توسط سازمان‌های توانمندساز حمایت می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: برنامه ویژه‌ای در خصوص ساماندهی گلزارهای شهدا وجود دارد، درصدد هستیم گلزارهای شهدا به کانون‌های بزرگ معرفتی و فرهنگی تبدیل شوند، مقدمات این طرح در برخی استان‌ها فراهم شده و به‌زودی در سایر استان‌ها نیز انجام می‌شود و مزار شهدا به مراکز فرهنگی عمده تبدیل شود.

جامعه ایثارگری و خانواده‌های شهدا مطالبات به‌حق فراوانی دارند

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه متأسفانه مسائل و مشکلات استان‌های کوچک در سطح کلان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: مردم این استان با مشکلات بسیاری مواجه هستند، مهم‌ترین خواسته آن‌ها محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت است.

وی با بیان اینکه حضور میدانی مسئولان در شهرستان‌ها و استان‌های کشور بسیار ارزشمند است، گفت: حضور مسئولان در بین مردم همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، مسئولان باید برای آشنایی با مسائل و مشکلات به نقاط مختلف سفر کنند و از نزدیک مشکلات را ببنند تا بتوانند برای حل آن‌ها گام بردارند.

نکونام تأکید کرد: سفرهای مسئولان به استان‌ها باید حساب شده و کاربردی باشد، این سفرها نباید تنها به تشکیل جلسه خلاصه شود، بلکه باید مسئولان با حضور در بین مردم درد دل و گلایه‌های آن‌ها را بشنوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری در پایان با اشاره به اینکه جامعه ایثارگری و خانواده‌های شهدا مطالبات به‌حق فراوانی دارند، تصریح کرد: متأسفانه این قشر از سوی برخی مردم و دستگاه‌های اجرایی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، باید حل مشکلات این قشر در اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرد، برخی دستگاه‌های اجرای قدرشناس جایگاه ایثارگران نیستند.

انتهای پیام
captcha