رویکرد بسیج فرهنگیان نقش‌آفرینی تأثیرگذار در طیف علمی ـ کاربردی است
کد خبر: 4010319
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
مسئول علمی پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

رویکرد بسیج فرهنگیان نقش‌آفرینی تأثیرگذار در طیف علمی ـ کاربردی است

مسئول علمی پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: بسیج فرهنگیان در سه طیف علمی ـ بنیادی، علمی توسعه‌ای و علمی کاربردی فعالیت می‌کند، اما مهم‌ترین رویکرد آن نقش‌آفرینی تأثیرگذار در حوزه علمی ـ کاربردی است.

 بسیج فرهنگیان به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدقاسم قریشی، مسئول علمی پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان کشور، امروز،  12 آبان‌ماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در بیرجند، اظهار کرد: تاکنون 16 دوره جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان کشور برگزار شده که هفدهمین دوره، امسال پس از مشخص شدن محورهای اصلی و تکلیف شیوع بیماری کرونا، نحوه اجرا، زمان و چگونگی ثبت نام، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته به‌دلیل شیوع گسترده کرونا و افزایش گستره این بیماری واگیر، جشنواره ایده‌پردازی با مشارکت 10 هزار و 26 معلم از سراسر کشور در 25 محور برگزار شد، بیان کرد: فرایند تعلیم و تربیت در دوره کرونا، ایده‌پردازی، آموزش مجازی، تربیتی و مدیریت کرونا از جمله مهم‌ترین این محورها بود.

مسئول علمی پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان با اشاره به مشارکت دانشگاه فرهنگیان کشور در جمع‌آوری و داوری آثار، تصریح کرد: جشنواره ایده‌پردازی با هدف هم‌زیستی، افزایش خردورزی و کار کارشناسی در خصوص بیماری کرونا برگزار شد.

این مقام مسئول در سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه شیوه‌های اجرا و ارزشیابی، در دو طیف علمی بنیادی و علمی توسعه‌ای پیچیده، حساس است که مستلزم پشتیبانی فراوان و زیاد است، تصریح کرد: تلاش ما در حوزه علمی پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان استفاده از بهترین حالت با کاربرد فراوان است.

مسئول علمی پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان کشور ادامه داد: تلاش ما، خدمت در عرصه تعلیم و تربیت کشور، با هدف صیانت از شأن و منزلت معلم و ایجاد مشارکت حداکثری تمام نهادهای دولتی، خصوصی و خیرین و فعالان کشور  به‌عنوان تدارکاتچی معلم به‌عنوان افسر سپاه پیشرفت و مدافعان واقعی تعلیم و تربیت کشور است؛ تمام فعالان و اعضای هیئت‌های اندیشه‌ورز کشور معلم هستند.

وی گفت: بسیج فرهنگیان در سه طیف علمی ـ بنیادی، علمی توسعه‌ای و علمی کاربردی فعالیت می‌کند، اما مهم‌ترین رویکرد آن نقش آفرینی تأثیرگذار در حوزه علمی ـ کاربردی است.

جهت‌دهی درست به موضوعات بصیرتی، تربیتی و پرورشی

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، از فعالیت 13 کانون بسیج فرهنگیان در استان خبر داد و اظهار کرد: فرهنگیان بسیجی در مراحل مختلف رزمایش کمک‌های مؤمنانه و پویش لبخند رضایت، قریب هفت میلیارد تومان به دانش‌آموزان محروم آسیب دیده از کرونا و خانواده‌های ایشان به‌صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند.

وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی معلمان برنامه‌ اصلی بسیج فرهنگیان در بهارستان علم و ادب است و هیئت اندیشه‌ورز استان در این حوزه مشغول برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و پرورشی است، تصریح کرد: رویکرد ما در تحقق این مهم، جهت دادن به موضوعات بصیرتی، تربیتی و پرورشی، در بیانیه گام دوم انقلاب قدم است و بر اساس همین اولویت کاری، بصیرت‌افزایی و تحول در طراحی و اجرای برنامه‌های پرورشی مدارس استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، کمک به اصلاح ساختار آموزشی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌ویژه در ابعاد فرهنگی و عقیدتی را از دیگر برنامه‌های مهم بسیج فرهنگیان استان در سال جاری برشمرد و بیان کرد: باید مطالبات موجود در حوزه آموزش و پرورش را طوری جهت بدهیم که بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری در این حوزه جامه عمل بپوشانیم.

دبیر شورای آموزش و  پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه 50 درصد معلمان بسیجی استان در فعالیت های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و پرورشی  بسیج فرهنگیان مشارکت دارند، بیان کرد: هر چند نیمی از معلمان آموزش و پرورش مناطق 12گانه استان، در برنامه های بسیج فعالیت می‌کنند، اما واقعیت این است که همه معلمان ما بسیجی هستند، چراکه نفس معلم بودن به معنای بسیجی بودن است.

یادآور می‌شود، هیئت متشکل از مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، برای ارزیابی عملکرد کانون‌های استان، در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی حاضر و شب گذشته به جمع‌بندی و بررسی راهکارهای تقویت همه جانبه نقش معلم به‌عنوان محور تعلیم و تربیت در حضور فرمانده سپاه استان پرداختند.

انتهای پیام
captcha