«شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن در فرهنگ عمومی» بررسی می‌شود
کد خبر: 4008054
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
طی همایشی؛

«شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن در فرهنگ عمومی» بررسی می‌شود

همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی از سوی دارالقرآن‌الکریم اصفهان برگزار می‌شود.

شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن در فرهنگ عمومیبه گزارش ایکنا، اولین همایش ملی شیوه‌ها و راهکارهای ترویج قرآن کریم در فرهنگ عمومی از سوی دارالقرآن‌ الکریم اصفهان برگزار می‌شود.

مبانی مطالعات نظری و مسئله ترویج قرآن کریم، روش‌شناسی ترویج فرهنگ  قرآن کریم، نهادهای اجتماعی و ترویج قرآن کریم، ادبیات، سنت‌ها، فرهنگ عامه و ترویج قرآن کریم، آسیب‌شناسی منابع دانشی و عملیاتی ترویج قرآن کریم از محورهای این همایش هستند.

در معرفی این همایش آمده است که قرآن کریم سرچشمه‌ای بی‌کران برای هدایت انسان‌هایی است که معنویت و قرب الهی را مهم‌ترین اصل یک زندگی ناب می‌دانند. کتابی که سرمایه اصلی انسان‌ها را ایمان دانسته و به صورت فراگیر و گسترده برای عرصه‌های مختلف زیست معنوی بشر عمیق‌ترین معارف را بیان داشته است. بدون تردید، نخستین گام در فهم و عمل به چنین معارفی دسترسی انسان‌ها به محتوای این آموزه‌هاست.

در طول چهارده قرن اخیر شیوه‌ها و راهکارهای مختلفی به منظور ترویج صورت، لفظ، محتوا و بطن متقن قرآن کریم توسط عاشقان و مؤمنان به این مصحف متعالی به کار گرفته شده است. اکنون با ظهور فناوری‌های جدید و توسعه و تحولات فزاینده‌ای که در سبک زندگی ایجاد شده، پرداختن به این مسئله در ایران اسلامی ضرورت دو چندان یافته است. برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند مسیر همواری برای بسط و توسعه شیوه‌های جدید ترویج قرآن در ساحت‌های گوناگون بوده و نقش مؤثری در رشد فزاینده نگرش ایمانی و تعمیق باورهای قرآنی در فرهنگ عمومی جامعه به همراه داشته باشد.

از اهداف برگزاری این همایش نیز می‌توان به دست‌یابی به الگوهای علمی و عملی ترویج قرآن در جامعه، شناخت نیازها و کمبودهای فرهنگی و تخصصی در اجرای شیوه‌های حضور و ترویج قرآن، شناخت ظرفیت‌ها و اقتضائات محیطی و سازمان‌های تصمیم‌گیر و فرهنگ‌ساز، زمینه‌سازی برای طرح و خلق ایده‌های نو در عرصه‌های فکری، تقنینی و عملیاتی شیوه‌های حضور و ترویج قرآن، اشتراک‌گذاری و افزایش سطح دسترسی به دیدگاه‌های ناظر به روش‌های توسعه فرهنگ قرآن، تمرکز بر توسعه توان و مهارت‌افزایی کارشناسان، مربیان، تصمیم‌گیران، مدیران و فعالان امور قرآنی اشاره کرد.

علاقه‌مندان به شرکت‌ در این همایش می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه به نشانی اصفهان، خیابان شیخ بهایی، دارالقرآن الکریم اصفهان یا به نشانی www.quranicsymposium.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha