واکسینه شدن ۷۷ درصد جمعیت شاهین‌دژ بر علیه کرونا
کد خبر: 4007669
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳

واکسینه شدن ۷۷ درصد جمعیت شاهین‌دژ بر علیه کرونا

رییس مرکز بهداشت شاهین‌دژ گفت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۷۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان علیه کرونا واکسینه شدند.

واکسینه شدن ۷۷ درصد جمعیت شاهین‌دژ بر علیه کروناسیما حیدرزاده، رییس مرکز بهداشت شاهین‌دژ، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۷۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان علیه کرونا واکسینه شدند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۷۱ هزار دُز واکسن در این شهرستان به افراد واجد شرایط تزریق شده که از این تعداد ۵۳ هزار نفر دز اول و ۱۸ هزار نفر نیز هر دو دز را دریافت کرده‌اند.

رییس مرکز بهداشت شاهین‌دژ ادامه داد: در شاهین‌‍‌دژ سه پایگاه تجمیعی شامل مرکز جامع سلامت شهری شماره ۲، مرکز جامع سلامت محمودآباد و مرکز جامع سلامت کشاورز همه‌روزه آماده ارایه خدمات واکسیناسیون و ایمن‌سازی شهروندان است و امیدواریم با اختصاص واکسن از دانشگاه علوم پزشکی به زودی تمام گروه‌های هدف و پرخطر واکسینه شوند.

وی با اشاره به اینکه هفت پایگاه بهداشتی در سطح روستاها نیز در امر واکسیناسیون به روستاییان در حال فعالیت است، اضافه کرد: روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن کرونا به افراد واجد شرایط و جامعه هدف در این شهرستان تزریق می‌شود.

حیدرزاده با بیان در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال هم بیش از ۹۰ درصد این گروه سنی نیز واکسینه شده‌اند، عنوان کرد: این شهرستان هم‌اکنون توانسته رتبه نخست تزریق واکسن کرونای دانش‌آموزان را در آذربایجان غربی به خود اختصاص دهد.

 

انتهای پیام
captcha