اعتراض قربانیان تسلیحات شیمیایی سردشت به اعطای پناهندگی به یک مقام بعثی
کد خبر: 4007634
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
در نامه‌ای به وزیر دادگستری انگلیس مطرح شد؛

اعتراض قربانیان تسلیحات شیمیایی سردشت به اعطای پناهندگی به یک مقام بعثی

قربانیان تسلیحات شیمیایی صدام در نامه‌ای به وزیر دادگستری انگلستان به اعطای پناهندگی به یکی از مسئولین ساخت تسلیحات شیمیایی در رژیم بعث عراق اعتراض کردند.

اعتراض قربانیان تسلیحات شیمیایی سردشت به اعطای پناهندگی به یک مقام بعثیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط‌عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، فریده شافعی، قربانی حمله شیمیایی صدام به شهر سردشت، در نامه‌ای به وزیر دادگستری انگلستان به اعطای پناهندگی به یکی از مسئولین ساخت تسلیحات شیمیایی در رژیم بعث عراق اعتراض کرد.

در این نامه به وزیر دادگستری انگلیس آمده است:

«جناب آقای دومنیک راب، وزیر محترم دادگستری بریتانیا، اینجانب یک معلم هستم که در اوج جوانی و نشاط زندگی در جنایت صدام در حمله شیمیایی به شهر سردشت به همراه سه دخترم شدیدا آسیب دیدیم.

 در روز  هفتم تیر ۱۳۶۶ در خانه خواهرم به همراه فرزندانم مهمان بودیم که ناگهان صدای غرش هواپیما باعث ترس و وحشت همه شد، هواپیماها بمب‌های‌شان را بر سرمان فروریختند، در آن لحظات تلخ، به دنبال راهی برای کمک یا نجات این کودکان بودیم ولی دیگر دیر شده بود و بمب شیمیایی گاز خردل تاثیرات خود را بر ما گذاشت.

اخیرا مطلع شدیم فردی که در ساختار تولید تسلیحات شیمیایی رژیم بعث عراق در رده بالایی قرار داشته و ظاهرا مسئول مرکز تولید بمب‌های شیمیایی در سامرا بوده، با دریافت پناهندگی در کشور شما از پاسخگویی و مجازات فراری داده شد.

با توجه به پیام سال گذشته آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی گرامیداشت قربانیان تسلیحات شیمیایی مبنی بر لزوم شناسایی و پاسخگو کردن استفاده کنندگان از تسلیحات شیمیایی، اینجانب از سوی خانواده‌ام که همگی در اثر آن جنایت پس از گذشت چند دهه هنوز با آثار پردرد و رنج آن دست به گریبانیم، می‌خواهیم این فرد را در اختیار قانون قرار دهید تا به جرم هم‌دستی در کشتار و جنایت علیه مردم بی‌گناه سردشت محاکمه شود.»

 

انتهای پیام
captcha