امام خامنه‌‍ای همواره خواهان تقویت وحدت امت اسلامی علیه مستکبران است
کد خبر: 4007513
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
عضو پارلمان لبنان:

امام خامنه‌‍ای همواره خواهان تقویت وحدت امت اسلامی علیه مستکبران است

«خلیل حمدان» عضو پارلمان لبنان گفت، امام خامنه‌ای خواهان تقویت وحدت علیه مستکبران است و از همین رو همیشه تهران دست خود را به سوی همه مسلمانان جهان و همه کشورهای عربی و اسلامی دراز کرده و آنها را به وحدت علیه تجاوزگران و مستکبران دعوت می‌کند.

به گزارش ایکنا، خلیل حمدان، عضو پارلمان لبنان در سخنانی در مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی توطئه دشمنان اسلام برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان را همیشگی خواند.

حمدان با بیان اینکه دشمنان اسلام در قرون وسطی تلاش داشتند بین مسلمانان جنگ و خونریزی به پا کنند، گفت: اگر همه امت اسلامی در مسیر وحدت تلاش کنند، خداوند هم آنها را یاری خواهد کرد، همان طور که خداوند سپاه ابابیل را برای مقابله با ارتش ابرهه اعزام کرد.

عضو پارلمان لبنان در ادامه به سخن امام موسی صدر اشاره کرد و گفت: رهبر شیعیان لبنان همواره وحدت را عامل پیروزی مسلمانان می‌دانست و همان طور که  او برای ایجاد وحدت میان جنبش‌های آزادی‌خواه جهان در برابر مستکبران، تلاش می‌کرد، ما نیز باید همین راه را ادامه دهیم و برای مقاومت در برابر کسانی که می‌خواهند ما را از میان ببرند، متحد شویم.

حمدان بر لزوم حل اختلاف میان امت اسلامی از طریق گفت‌وگو گفت: اگر بخواهیم برای مقابله با دشمنان برنامه‌ریزی کنیم، باید موضعی واحد و راه و روشی واحد اتخاذ کنیم.

حمدان با اشاره به عقیده امام خمینی(ره) بر تأکید به وحدت اسلامی حتی پبش از تأسیس جمهوری اسلامی گفت: امام خامنه‌ای خواهان تقویت وحدت علیه مستکبران است و از همین رو همیشه تهران دست خود را به سوی همه مسلمانان جهان و همه کشورهای عربی و اسلامی دراز کرده و آنها را به وحدت علیه تجاوزگران و مستکبران دعوت می‌کند.

انتهای پیام
captcha