خطیب هندی: راه تبدیل شدن مسلمانان به بهترین امت، خدمت به بشریت است
کد خبر: 4007512
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

خطیب هندی: راه تبدیل شدن مسلمانان به بهترین امت، خدمت به بشریت است

اندیشمند هندی در آیین اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی تأکید کرد که راه تبدیل شدن مسلمانان به بهترین امت، خدمت به همه بشریت و همچنین دوری از تفرقه است.

به گزارش ایکنا، «سید‌جواد کلب نقوی» امام جمعه شهر لکهنو در هند، در مراسم اختتامیه سی و پنجمین کفرانس وحدت اسلامی که عصر امروز شنبه در سالن همایش‌های صدا وسیما برگزار شد، هوشیاری مسلمانان در شرایط فعلی را از اهم امور خواند و گفت: در دوره‌ای ما تصور می‌کردیم که اختلاف و نزاع میان شیعیان و اهل تسنن است؛ اما بعداً فهمیدیم کسانی که مردم را تحریک کرده و به جان یکدیگر می‌اندازند، مزدوران احزاب سیاسی و حکومت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه راه تبدیل شدن به بهترین امت تنها در ضرر نرساندن به مسلمان دیگر نیست، گفت: بهترین امت، امتی است که نه تنها برای نفع رساندن به دیگر مسلمانان، بلکه در راستای نفع رساندن به همه بشریت قدم بردارد.

این اندیشمند مسلمان تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم مسلمانان را خیر امه یعنی بهترین امت خوانده است اما ما تاکید می‌کنیم زمانی مسلمانان به بهترین امت تبدیل می‌شوند که در راستای منافع بشریت تلاش کنند.

او در ادامه پرسید: کتاب قرآنی که تا این اندازه بر خدمت به بشریت تأکید دارد، چگونه می‌تواند کشته شدن یک مسلمان دیگر را بپذیرد؟

نقوی گفت: در مقطعی از زمان، شعار استعمار این بود که تفرقه بینداز و حکومت کن، اما امروز آنها شعار خود را تغییر داده‌ و معتقدند مسلمان‌ها قابل اعتماد نیستند و باید کشته شده و نابود شوند.

خطیب هندی گفت: نشانه‌های مسلمان در کتاب صحیح بخاری گفتن لا اله الا الله و محمد رسول الله، نماز خواندن، دادن زکات و رفتن به حج است که شیعیان از همه این اصول برخوردارند، بنابراین کسانی که شیعیان را کافر می‌شمرند، خلاف صحیح بخاری عمل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نقوی در پایان بر ضرورت هوشیاری مسلمانان نسبت به توطئه جدید استکبارگران در نابودی امت اسلامی گفت: امروز مستکبران به تفرقه بین امت اسلامی راضی نیستند.

انتهای پیام
captcha