ثبت دو وقف جدید طی هفته وحدت در سربیشه
کد خبر: 4007226
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

ثبت دو وقف جدید طی هفته وحدت در سربیشه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه از ثبت دو وقف جدید طی هفته وحدت در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان سربیشه نیازمند ثبت موقوفات جدید در هشت بخش است که شاید تاکنون به آن توجه نشده است.

ثبت دو وقف جدید طی هفته وحدت در سربیشه / نیازمند انجام وقف در 8 بخش هستیمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حسن عطایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه، 30 مهرماه در سخنانی اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌ها و فرهنگ‌های اصیل اسلامی است که هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد.

وی با اشاره به تعداد موقوفات و رقبات موجود در شهرستان سربیشه، گفت: در این شهرستان 878 موقوفه و یک هزار و 27 رقبه وجود دارد و مردم این شهرستان توجه خوبی به موضوع وقف دارند که امیدواریم این توجه افزایش پیدا کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه به ثبت موقوفات جدید اشاره کرد و افزود: به‌مناسبت هفته وحدت دو وقف جدید در شهرستان سربیشه به ارزش سه میلیارد و 400 میلیون ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

عطایی بیان کرد: یکی از این موقوفات به ارزش سه میلیارد ریال در راستای احداث دارالقرآن و انجام فعالیت‌های قرآنی و موقوفه دیگر به‌منظور احداث یک باب زائرسرا در آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون(س) با ارزش 400 میلیون ریال ثبت شده است.

وی گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون چهار موقوفه جدید در این شهرستان برای کمک به مسجد، نیت اطعام و عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) و فعالیت‌های قرآنی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با تأکید بر اینکه شهرستان سربیشه نیازمند ثبت موقوفات جدید در هشت بخش است، یادآور شد: این بخش‌ها شامل کمک به فقرا و بیماران نیازمند، تهیه جهیزیه دختران نیازمند، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، برای برگزاری مراسم ولادت چهارده معصوم(ع)، وقف برای برگزاری مراسم نیمه شعبان، وقف برای برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، جهت کمک به حوزه علمیه و همچنین برای کمک به تأمین مسکن جوانان نیازمند است.

انتهای پیام
captcha