تشکیل دبیرخانه شورای ارزیابی و اعطا مدارک حفظ در خراسان شمالی
کد خبر: 4006265
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

تشکیل دبیرخانه شورای ارزیابی و اعطا مدارک حفظ در خراسان شمالی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از تشکیل دبیرخانه شورای ارزیابی و اعطا مدارک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم در استان خبر داد.

تشکیل دبیرخانه شورای ارزیابی و اعطا مدارک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حمزه بابایی مقدم،  رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان، 27 مهرماه، در جلسه برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای ارزیابی اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم که در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به تشکیل دبیرخانه شورای ارزیابی و اعطا مدارک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم در استان، بیان کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم و زمینه‌سازی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای مفاد طرح‌های حفظ قرآن کریم سراسر کشور، با ابلاغیه سازمان دارالقرآن کریم، دبیرخانه طرح ارزیابی و اعطا مدارک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم در استان خراسان شمالی تشکیل شد.

بابایی مقدم همچنین درخصوص اهداف این طرح گفت: وحدت رویه در ارزیابی و سطح بندی حافظان قرآن در سطح عمومی از دیگر اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اینکه کمیته فنی این دبیرخانه در خراسان شمالی متشکل از پنج نفر از اساتید و داوران است، اظهار کرد: این کمیته ضمن برنامه‌ریزی، نظارت فنی و محتوایی بر آزمون‌های عمومی حفظ و نتایج آن‌ها که در مراکز اخذ آزمون برگزار می‌شود را بر عهده خواهند داشت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: مراکز مجاز نیز مراکزی هستند که شرایط لازم را برای ثبت نام و اخذ آزمون از داوطلبان دریافت مدارک عمومی حفظ قرآن را دارا هستند و شامل تمامی موسسات فرهنگی  که دارای پروانه معتبر از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد بوده و همچنین دارالقرآن‌های وزارت آموزش و پرورش که نیز فقط برای اخذ آزمون از دانش آموزان اقدام می‌نمایند، می‌شود.

بابایی مقدم به جزئیات این آزمون اشاره کرد و گفت: رشته‌های آزمون‌های حفظ عمومی در ۱۰ مقطع (۱، ۲، ۳، ۵، ۷، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰) است که در سه بخش حسن حفظ، فصاحت و درک معنا برگزار می شود و ثبت نام در سامانه‌ای خواهد بود که از سوی دبیرخانه مرکزی اعلام خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه  این آزمون‌ها به صورت مقطعی و حداقل در چهار دوره در سال برگزار خواهد شد، گفت: به قبول شدگان این آزمون‌ها در ۹ مقطع، گواهی نامه قبولی اعطا می‌شود که این گواهی نامه‌ها توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان به عنوان مسئول دبیرخانه استان و مقطع حفظ کل توسط دبیرخانه مرکز صادر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha