ثبت ۱۳ وقف جدید در قاین
کد خبر: 4006080
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
از ابتدای امسال؛

ثبت ۱۳ وقف جدید در قاین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 13 وقف جدید در قاین ثبت شده است، گفت: ارزش این موقوفات 20 میلیارد ریال است که با نیات مختلف از جمله امور خیریه، مراسم عزاداری و مسجد ثبت شده است.

ثبت ۱۳ وقف جدید در قاین از ابتدای سال تاکنونبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه قاین، حجت‌الاسلام علی رمضان‌پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین، امروز، 26 مهرماه در سخنانی، اظهار کرد: اسلام بر سنت حسنه وقف به‌عنوان یکی اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه تأکید کرده است.

وی با بیان اینکه با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می‌شود، گفت: سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است و در انحصار یک طبقه خاص نبوده و نیست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با اشاره به تعداد موقوفات شهرستان قاین، بیان کرد: در این شهرستان ۶۸۰ موقوفه وجود دارد که بیشترین نیات مربوط به برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه‌داری سید و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدالله الحسین(ع) است.

رمضان‌پور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، 13 وقف جدید در قاین ثبت شده است، ادامه داد: ارزش این موقوفات 20 میلیارد ریال است که با نیات مختلف از جمله امور خیریه، مراسم عزاداری و مسجد ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین تصریح کرد: شهرستان قاین نیازمند وقف هایی با نیات تسهیل ازدواج جوانان، امورات قرآنی، کارهای پژوهشی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، کمک به بیماران خاص و دانش‌آموزان بی‌بضاعت است.

وی یادآور شد: طی دهه وقف نیز برنامه‌هایی مختلفی از جمله مراسم افتتاحیه زائرسراهای امامزاده مسعود(ع) شندان عرب، همایش یاوران وقف، دیدار با فرماندهی انتظامی شهرستان، نشست تخصصی با طلاب حوزه علمیه و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای امامزاده زید بن موسی بن جعفر(ع) روستای آفریز و امامزاده زید بن محمد(ع) قاین در دستورکار قرار داشت.

انتهای پیام
captcha