برپایی همایش‌های تقریبی، زمینه‌ساز وحدت جهان اسلام است
کد خبر: 4004865
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه؛

برپایی همایش‌های تقریبی، زمینه‌ساز وحدت جهان اسلام است

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: برپایی همایش‌ها، نشست‌ها، وبینار‌ها با موضوع تقریب بین مذاهب اسلامی، زمینه ساز تحقق عینی وحدت متعالی جهان اسلام خواهدبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجیدعبادی در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی «نقش عقلانیت و همگرایی مسلمانان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی» در گفتگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش‌هایی اظهار کرد: ضرورت برگزاری این گونه همایشها، که وحدت، اتحاد و انسجام میان مسلمانان را مطرح می‌کند، بر هیچ کس پوشیده نیست، به ویژه در این زمان، که دشمنان سعی و تلاش زیادی در ارائه نسخه‌های متعدد تحریفی و انحرافی از اسلام دارند.

رئیس سابق دانشگاه المصطفی(ص) در کابل افزود: در برابر تلاش دشمنان و با هدف خنثی سازی فعالیت‌های آنان، ضرورت دارد برای معرفی معارف حقیقی اسلام بکوشیم و مشترکات اسلامی را به جهانیان نشان داده و بر تقویت آن بکوشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: در دنیای کنونی، تنها اسلام داعیه‌ تمدن سازی دارد؛ در این زمینه، هیچ یک از مکاتب بشری و حتی ادیانی که گرفتار تحریف چند صد ساله هستند، نمی‌توانند عرض اندام کنند. دشمنان قسم خورده اسلام به همین دلیل، می‌خواهند اسلام را نابود کننده و در این مسیر با همه ظرفیت متحد هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع ملیتی و مذهبی در نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان گفت: توجه به جنبه‌های فرامذهبی و مسائلی همچون همگرایی با دیگر مذاهب اسلامی بسیار اهمیت دارد. بسیار خرسندیم که در نمایندگی المصطفی در استان گلستان، پیروان مذاهب مختلف اسلامی گرد هم آمده اند. این امور جایگاه نمایندگی را بیش از پیش ارتقا می‌بخشد.

معاون پژوهشی جامعةالمصطفی، با بیان اینکه نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان می‌تواند آوردگاهی برای همگرایی اندیشه‌ها باشد، افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی گام اول حرکت در مسیر تحقق وحدت مسلمانان است، برپایی همایش‌ها را می‌توان به صورت سلسله وار ادامه داد. آثاری که در این گونه همایش‌ها منتشر می‌شود، جنبه فرهنگ‌سازی دارد و لازم است گسترش یابد. برگزاری سلسله وار بودن چنین همایش هایی، بیش از پیش اهمیت همگرایی و نیل به وحدت را نشان خواهد داد. چنین موضوعاتی باید جزو هدف تقریبی و وجهه همت متولیان پژوهش باشد.

انتهای پیام
captcha