مساجد تاریخی کانون‌ تبلیغات دینی در سطح بین‌الملل شوند
کد خبر: 4003705
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

مساجد تاریخی کانون‌ تبلیغات دینی در سطح بین‌الملل شوند

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بر اهمیت رعایت شئون مساجد تاریخی به عنوان خانه‌های خدا تأکید کرد و گفت: این مساجد باید کانون‌های تبلیغات دینی در سطح بین‌المللی شوند زیرا نگاه بین‌المللی به مساجدی نظیر نصیرالملک، وکیل، مشیر و غیره وجود دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، امروز، 18 مهرماه در دیدار با مدیرکل اوقاف این استان که به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف انجام شد، با انتقاد از عدم رعایت شئونات اسلامی در مساجد تاریخی شیراز اعم از نصیرالملک، وکیل، مشیر و غیره، بر اهمیت رعایت شئون این مساجد تأکید کرد گفت: مساجد تاریخی باید به صورت ویژه از سوی مسئولان مدنظر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه عدم توجه به رعایت شئونات اسلامی و همچنین حفظ حرمت خانه خدا حیثیت ما را زیرسؤال خواهد برد، افزود: مساجد خانه خدا هستند و باید حرمت خانه خدا را حفظ کنیم چنانچه همواره حرمت خانه‌های خدا در کشورهای مختلف حفظ می‌شود.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه مسئولان مساجد باید نسبت به رعایت و حفظ شئونات اسلامی در مساجد و حرمت آنان حساسیت به خرج دهند، گفت: مساجد تاریخی باید کانون‌های تبلیغات دینی ما در سطح بین‌الملل شوند زیرا نگاه بین‌المللی به این مراکز وجود دارد.

امام‌جمعه شیراز در ادامه همچنین بر اصلاح و ساماندهی وضعیت امور مساجد در سطح استان تأکید کرد و گفت: چند سال است که بحث شبکه‌سازی مساجد در استان و شیراز را مطرح کرده‌ام و انتظار اجرایی شدن آن را هم دارم و این یک توقع جدی است.

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح پراکنش مساجد در سطح شیراز گفت: باید جلسه‌ای با حضور مسئولان مساجد اعم از اوقاف، امور رسیدگی به مساجد، استانداری و غیره برگزار شود تا بتوانیم این مسائل را درباره مساجد استان حل کنیم.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود وقف را یکی از تأثیرگذارترین جهات خیررسانی به مردم و رفع حوائج آنان توصیف کرد که در این زمینه هم تلاش‌ها و زحماتی انجام شده است و سپس ادامه داد: در سازمان اوقاف زحمات بسیاری انجام می‌شود اما متأسفانه نیاز داریم تا نگاه‌ها به این سازمان اصلاح شود و اگر جایی اشکالی وجود دارد آن اشکال برطرف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تصور منفی که از اوقاف وجود دارد از سال‌های قبل از انقلاب بوده است که بعد از آن هم بهبود پیدا نکرده است، گفت: یکی از علت‌های آن هم مربوط به ضعف خودمان است که این نگاه را اصلاح نکردیم و برای این کار هم باید اطلاع‌رسانی دقیقی از اقدامات انجام شده ارائه دهیم.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند در تبلیغ ضعیف هستیم، گفت: اوقاف خودش یک دستگاه تبلیغی است و باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای درباره فعالیت‌های خویش انجام دهد و اصولاً یکی از فلسفه‌های نامگذاری دهه وقف هم همین اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های اوقاف است تا مردم بدانند که چه خدماتی ارائه می‌دهد.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه باید در تبلیغ و تبیین خود را تقویت کنیم و اگر این نگاه را اصلاح کنیم هم به نظام و هم به اوقاف خیلی کمک کردیم، گفت: افراد بسیاری از خدمات اوقاف بهره می‌گیرند و باید آنان سهم خود را برای اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های اوقاف انجام دهند و باید به نقطه‌ای برسیم که اعتماد به اوقاف در جامعه افزایش پیدا کند و اگر این مسئله انجام شد، حجم موقوفات جدید هم قطعاً افزایش پیدا خواهد کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس همچنین بر ضرورت هدف‌گذاری دقیق فعالیت‌های نهادها و سازمان‌ها در سطح استان تا سال 1404 تأکید کرد و گفت: باید به دنبال تحقق اهداف باشیم و بعد از آن هم پاسخگو باشیم که تا چه میزان در تحقق اهداف موفق بوده‌ایم. باید اهداف استراتژیک خود را تا سال 1404 مشخص کنیم و بعد از آن تقسیم کار اجتماعی انجام دهیم و در این راستا هم باید نوع نگاه‌ها و رویه خود را تغییر دهیم.

انتهای پیام
captcha