حضور قاری ایرانی در حلب و خان‌طومان + فیلم و عکس
کد خبر: 4000801
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

حضور قاری ایرانی در حلب و خان‌طومان + فیلم و عکس

یکی از قاریان و مدرسان کشورمان طی سفر اخیر خود به سوریه در زینبیه دمشق، حلب، خان‌طومان و ... به اجرای برنامه‌های تبلیغی و آموزشی قرآنی پرداخته است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، قاری و مدرس کشور در دهه دوم ماه صفر با سفر به کشور سوریه به اجرای برنامه‎‌های قرآنی پرداخت.

این برنامه‌ها شامل ضبط تلاوت و دعای توسل در صحن حرم حضرت‌ زینب(س) از سوی شبکه سوم سیما، اجرای تلاوت در حرم حضرت رقیه(س)، اجرای اذان در کنار مرقد جناب بلال حبشی، تلاوت در کنار مقام رأس‌الحسین(ع) در مسجد اموی و پخش از سوی شبکه اینترنتی حبیب و تلاوت در شبستان بزرگ مسجد اموی در دمشق بود.

فرازی از تلاوت آیه 89 و 90 سوره مبارکه انبیاء


وَزَكَرِيَّا إِذْ نَادَى رَبَّهُ رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ ﴿۸۹﴾
و زكريا را [ياد كن] هنگامى كه پروردگار خود را خواند پروردگارا مرا تنها مگذار و تو بهترين ارث برندگانى
 
فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَوَهَبْنَا لَهُ يَحْيَى وَأَصْلَحْنَا لَهُ زَوْجَهُ إِنَّهُمْ كَانُوا يُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَيَدْعُونَنَا رَغَبًا وَرَهَبًا وَكَانُوا لَنَا خَاشِعِينَ ﴿۹۰﴾
پس [دعاى] او را اجابت نموديم و يحيى را بدو بخشيديم و همسرش را براى او شايسته [و آماده حمل] كرديم زيرا آنان در كارهاى نيك شتاب مى ‏نمودند و ما را از روى رغبت و بيم مى‏ خواندند و در برابر ما فروتن بودند

از دیگر برنامه‌های انجام شده در حلب می‌توان به برگزاری کارگاه آموزشی فنون حفظ و تلاوت قرآن برای مدرسان قرآن این شهر در سالن اجتماعات مشهدالحسین(ع)، اجرای تلاوت و اذان در مراسم نماز جمعه شیعیان حلب در مشهد الحسین(ع) در حلب، اقامه نماز و اجرای تلاوت در محفل قرآنی اهل تسنن در بارگاه حضرت محسن‌بن‌الحسین(ع) در مسقط، تلاوت در مسجد جامع شهر حلب و مرقد منسوب به حضرت زکریای نبی(ع)، تلاوت در شهرک شهید سیدشفیع در جمع خانواده‌های رزمندگان، تلاوت در گلزار شهدای شهر حلب، تلاوت در منطقه عملیاتی خان‌طومان، تلاوت در منطقه عملیاتی خلصه در جمع مدافعان حرم و سخنرانی و تلاوت در مراسم جمعه‌شب مشهدالحسین(ع) در جمع مدافعان حرم، اشاره کرد.

فرازی از تلاوت آیه 9 سوره مبارکه کهف


أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا ﴿۹﴾
مگر پنداشتى اصحاب كهف و رقيم [=خفتگان غار لوحه‏ دار] از آيات ما شگفت بوده است
انتهای پیام
captcha