شالوده اصلی جمهوری اسلامی ایران بر سربازان استوار است
کد خبر: 3999595
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

شالوده اصلی جمهوری اسلامی ایران بر سربازان استوار است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: شالوده اصلی جمهوری اسلامی ایران بر سربازان استوار است و بیشترین نیروهای کلاسیک ما در دوران دفاع مقدس سربازانی بودند که همواره نقش کلیدی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند.

شالوده اصلی جمهوری اسلامی ایران بر سربازان استوار استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز 31 شهریورماه در جشنواره سرباز خراسان‌جنوبی که در دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: در دفاع مقدس به محض اینکه جنگ بر ما تحمیل شد اولین گروه‌های اعزامی سربازان بودند.

وی گفت: از آنجایی که کسری سرباز داشتیم سربازانی که سال ۵۶ مرخص شدند، مجدد فراخوان و با وجود اینکه دوره خدمت آنان تمام شده بود، دوباره داوطلبانه به میدان نبرد آمدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: شالوده اصلی جمهوری اسلامی ایران بر سربازان استوار است و بیشترین نیروهای کلاسیک ما در دوران دفاع مقدس سربازانی بودند که همواره نقش کلیدی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند.

وی گفت: از اوایل سال ۶۰‌ که بسیج وارد جبهه‌ها شد، جوانان قبل از رسیدن سن سربازی در جبهه‌ها حضور یافتند و سال ۶۲ به خاطر اینکه جبهه تخصصی بود و بسیجیان سه ماهه می‌آمدند، قرار شد سرباز پنج ساله هم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جذب شود.

قاسمی افزود: سپاه سراغ جوانان ولایتمدار می‌رفت و سربازی در سپاه به صورت داوطلبانه آغاز شد و رفتن به جبهه در این نهاد جهادی بود.

وی بیان کرد: بسیاری از این سربازان فرمانده تیپ و لشکر و جذب سپاه پاسداران شدند، بسیاری از سرداران امروز سربازانی بودند که وارد دفاع مقدس شدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه آن روز به سرباز، پاسدار وظیفه می‌گفتند یعنی نقش آنها مانند پاسدار بود، افزود: عزتی را که سرباز در دفاع مقدس آفریده، قابل تحسین، تجلیل و گرامیداشت است زیرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی از سپهبد تا سرباز همه سرباز انقلاب و ولایت هستیم.

قاسمی یادآور شد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هم بارها گفت من سرباز ولایتم؛ سرباز واژه‌ای است مقدس و اصطلاحی است که بالاترین درجه نظامی هم به آن افتخار می‌کند.

در این آیین از پنج سرباز نمونه و چهار سرباز متاهل در حوزه مسئولیت‌پذیری تجلیل شد.

 

انتهای پیام
captcha