الزامات ایجاد دولت کریمه / جوا‌ن‌گرایی؛ مدنظر دولت جدید باشد
کد خبر: 3999574
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
یک خدمت بی‌منت/ 2

الزامات ایجاد دولت کریمه / جوا‌ن‌گرایی؛ مدنظر دولت جدید باشد

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید با انتخاب مدیران شایسته به سمت تحقق دولت کریمه اسلامی برویم،گفت: لازم است در دولت جدید، جوا‌ن‌گرایی و ایجاد زمینه شکوفایی استعدادهای جوان فراهم شود و فردی انتخاب شود که به توانمندی‌های داخلی ایمان داشته باشد.

شرایطی برای ایجاد دولت کریمهحجت‌الاسلام سید رضا هاشمی، مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فرمایشات حکیمانه مولای متقیان امام علی(ع)، برای بشریت در طول تاریخ و به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشه راهی است که لازم است نصب العین مسئولین حکومت اسلامی باشد.

وی افزود: حضرت در نامه 53 نهج البلاغه، که معروف به عهد نامه مالک اشتر به عنوان والی حکومت اسلامی است توصیه‌های اساسی را برای حاکمان و کارگزار حکومت اسلامی بیان می‌کنند که اولین آنها توصیه به تقوای الهی و تقدیم اطاعت از خداوند بر همه چیز است.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مدیران طراز انقلاب اسلامی از همه افراد جامه باید پاک دست‌تر و ارتباط آن‌ها با خدا خالصانه‌تر باشند، تصریح کرد: دیگر اینکه باید صادق الوعد بوده، خدمت بی منت داشته و فساد ستیز باشند.

هاشمی ادامه داد: امروز، ایران اسلامی دارای رهبری حکیم و زمان‌شناس است که با هوشمندی و زمان‌شناسی دقیق که ویژگی عالمان دینی است، در 22 بهمن سال1397 بیانیه‌ای کوثری معروف به بیانیه گام دوم انقلاب را خطاب به عموم مردم ایران و به ویژه نسل جوان صادر فرمودند و در آن بشارت ورود انقلاب اسلامی ایران به گام دوم خودسازی، جامعه‌پردازی و رسیدن به تمدن اسلامی که همان طلوع خورشید ولایت عظما ارواحنا فداه و ظهور امام زمان (عج) است را مطرح فرمودند.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند: « العالم بزمانه لاتهجم علیه الوابس؛ عالم گرفتار شبهه نمی‌شود و امور بر او مشتبه نمی‌گردد»؛ به این معنا که عالمی که زمان‌شناس باشد و از رازها و حیله‌ها و راهکارهای ظالمان و ستمگران وجهانخواران و ستمگران آگاه باشد، در دام‌هایی که آنها برایش می‌نهند نمی‌افتد و اموری که آنها مشتبه می‌سازند تا او حیران و گمراه شود، او را به حیرانی و گمراهی نمی‌اندازد و این ویژگی در رهبر زمانه ما وجود دارد.

 مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی بیان کرد: از طرفی شاهد انتخاب  فردی به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم هستیم که سند ماندگار بیانیه گام دوم را  مستند اقدامات دولت خود می‌دانند.

هاشمی اظهار کرد: اکنون بسیار جای امیدواری است که با ورود نسل جوان به عرصه مدیریت و اجرای کشور، شاهد تحقق آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی و رسیدن به دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه باشیم؛ همان دولتی که به فرموده امام باقر(ع) که در خطبه نماز جمعه شان ایراد فرمودند: «الهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله؛ خدایا با تمام وجود از تو می‌خواهیم آن دولت کریمه‌ای که وعده کرده‌ای که اسلام و پیروانش را عزیز و منافقان را ذلیل می‌کند برسان»، باشد.

وی بیان کرد: در این عبارت به دولت کریمه پرداخته شده است؛ به فرموده مقام معظم رهبری، دولت کریمه دولتی است که دارای عزیز و سربلند و دارای اعتقاد راسخ به آن راهی است که قانون اساسی و وظایف و سیاست‌های نظام در مقابل او گذاشته است و نفوذناپذیر یعنی دور از طمع‌های دشمنان است.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی بیان کرد: بر همین اساس لازم است دولت برای عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، در آستانه تودیع و معارفه برخی کارگزاران و مدیران اجرای دستگاه‌های مختلف و به ویژه استانداران که از اختیارات بالای قانونی برخوردارند، فرمایشات حکیم جهان اسلام مقام معظم رهبری را سرلوحه عمل خویش قرار دهند و نزدیک‌ترین افراد به فرمایش مولای متقیان امیرالمؤمنین(ع) و همچنین مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم به آن اشاره فرمودند را انتخاب کنند.

هاشمی ادامه داد: متأسفانه در برخی مدیران سال‌های اخیر، مردم شاهد فاصله داشتن آنها با آرمان‌های انقلاب اسلامی بودند و همین امر موجب برخی دلزدگی و گلایه‌مندی‌هایی شد که امیدواریم این نقیصه در دولت سیزدهم مرتفع شود.

وی افزود: لازم است در دولت، جوا‌ن‌گرایی و ایجاد زمینه شکوفایی استعدادهای جوان فراهم شود و فردی انتخاب شود که به توانمندی‌های داخلی ایمان داشته باشد؛ اهل عمل جهادی باشد، مردمی بوده، به فرموده معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) از طبقه کوخ نشین باشد نه کاخ نشین، درد کشیده باشد نه از مرفهین بی درد.

مسئول معاونت فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقيه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی ادامه داد: این فرد باید به فکر همه مردم به ویژه طبقات مظلوم جامعه باشد، نه به فکر تامین منافع شخص و جناح خود؛ به باندهای قدرت و ثروت وصل نباشد و از همه مهم‌تر کسی باشد که خودسازی کرده و در جهاد اکبر که مبارزه با شیطان درون و هوای نفس است، پیروز شده باشد.

هاشمی یادآور شد: اگر مدیر اسلامی که در رأس امور است، این ویژگی‌ها را داشته باشد، می‌توان امیدوار بود به سمت جهانی شدن انقلاب تا همیشه زمان حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha