۵۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود
کد خبر: 3999425
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

۵۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: ۵۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس برگرفته از ۲۰۰ یادواره شهدا در استان اجرا می‌شود.

۵۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدتقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی، ۳۱ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: دوران دفاع مقدس به قدری عمیق و پهناور است که شاید سال‌های طولانی نیاز باشد که به بعضی از موضوعات آن دوران پرداخته شود.

وی بیان کرد: مسئولیت‌ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به همت و گذشت از جان رزمندگان اسلام بسیار سنگین است و همه دست‌اندرکاران باید نسبت به معرفی این فرهنگ به نسل جوان بکوشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های محوری که به‌صورت سراسری روز پنجشنبه، اول مهرماه برگزار خواهد شد، مراسم میهمانی لاله‌ها است که در مرکز استان قطعه ۲ گلزار شهدای بیرجند و در مراکز شهرستان‌ها گلزارهای شهدا این برنامه به‌صورت سراسری برگزار خواهد شد و این آیین در تمامی گلزارهای مناطق شهری و روستایی هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زنگ ایثار و مقاومت همزمان با سراسر کشور در مدارس استان به صدا در می‌آید و از بستر شبکه شاد هم استفاده خواهد شد، افزود: کنگره ملی لاله‌های سفید برای شهدای منا و شهدای حج سال ۶۶ از دیگر برنامه‌هاست که به‌صورت منسجم در مرکز استان برگزار می‌شود.

عزیزی از برگزاری اجلاسیه سه هزار پیام‌آور ایثار و شهادت خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ پیام‌آور دوره سخنوری را فرا گرفتند و از ۱۲ پیام‌آور در این اجلاسیه تجلیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، تعویض پرچم قبور شهدا را از دیگر اقدامات عنوان کرد و بیان کرد: همچنین تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز محافل و یادواره‌های شهدا برای مساجد و پایگاه‌های بسیج تأمین شده است.

عزیزی گفت: برگزاری همایش مدیران و کارمندان تراز انقلاب همزمان با سراسر کشور از دیگر برنامه‌هاست که به‌صورت وبینار برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته دفاع مقدس پیام‌های محوری این هفته به جامعه هدف ایثارگری ارسال می‌شود.

وی دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران زیرمجموعه ادارات و دستگاه‌ها را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: این دیدارها بیشتر جنبه معنوی دارد.

عزیزی از تبلیغات محیطی در سطح شهر خبر داد و یادآور شد: پیاده‌روی عمومی از جلوی هیئت آزادگان تا روستای بیدخت و برگزاری مسابقات بومی، محلی و ورزشی ویژه ایثارگران از دیگر برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha