اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان برای تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس
کد خبر: 3999321
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان برای تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس

استاندار خراسان‌جنوبی بر ضرورت شتاب بخشیدن به روند تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در بازه سه ساله به این مهم اختصاص یافت.

اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان برای تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس / پیگیری‌ها برای ساخت باغ موزه ادامه داردبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 30 شهریورماه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: باید فعالیت‌هایی که در حوزه حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در حال انجام است را با گام‌های بلندتری برداریم تا در آینده همچون صدر اسلام گرفتار ابهامات، چندگانگی‌ها و دوگانگی‌ها نشویم.

وی افزود: امنیت، آسایش، پیشرفت و رفاه امروز را مدیون دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدا و جامعه ایثارگری هستیم و همان‌طور که پیامبر اعظم (ص) در حدیثی قدسی فرموده‌اند: شهادت بیمه‌نامه اسلام است، این بیمه‌نامه در دوره‌های مختلف تمدید و امروز به دست ما رسیده و مکتب و جامعه ما را بیمه کرده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، اعتبارات در قالب طرح‌های پژوهشی به موضوع تدوین دانشنامه استانی تعلق می‌گرفت، متذکر شد: با توجه به محدودیت اعتبارات، امسال در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد از بخش کارهای فرهنگی و آموزشی مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بازه زمانی سه ساله و به‌صورت سالی ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شود.

ملانوری ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازوکار تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار امسال را شده از بودجه اعتبارات ضروری شخص استاندار تأمین کند تا این پروژه هرچه زودتر به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: بر اساس اساسنامه، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید هر فصل یک بار تشکیل شود که از اول امسال تا الان سه بار تشکیل جلسه داده است.

به گفته وی؛ در فصل آینده، همکاران شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید گزارشی از روند پیشرفت مباحث مرتبط ارائه کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی در خصوص همراهی دستگاه‌ها با تدوین دانشنامه دفاع مقدس نیز گفت: در تمامی دستگاه‌ها باید با مدیریت مدیرکل مربوطه، تیم عملیاتی تشکیل شود تا اسناد، اطلاعات و محتوای لازم را در قالب فرمت در نظر گرفته شده تحویل دهند تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.

وی با بیان اینکه در این راه می‌توان از ظرفیت نیروهایی که در ایام بیماری کرونا دور کار شده‌اند نیز استفاده کرد، یادآور شد: در موضوع باغ موزه، مشکل زمین و نقشه‌ها مرتفع شده، اما در گام بعدی باید با بسیج ظرفیت همه دستگاه‌های مرتبط کاری جهادی شکل بگیرد تا محوطه‌سازی‌ها و خاک‌برداری‌ها انجام شود.

ملانوری با اشاره به اینکه در این موضوع برخی از دستگاه‌ها همراهی‌هایی داشته‌اند، ادامه داد: باید سایر دستگاه‌ها نیز با قدرت بیشتری به این موضوع ورود کنند.

وی تصریح کرد: در این راه از ظرفیت فرمانداران نیز باید استفاده شود زیرا این باغ موزه متعلق به همه استان است و با مشارکت و همراهی منسجم دستگاه‌های اجرایی می‌توان گام بلندی در راه ساخت این مجموعه ارزشمند برداشت که این مهم با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha