1860 مدخل دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی شناسایی شد
کد خبر: 3999083
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

1860 مدخل دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی شناسایی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: هزار و ۸۶۰ مدخل دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی شناسایی شده و ۸۰ مقاله نوشته شده است.

1860 مدخل دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی شناسایی شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، امروز، 30 شهریورماه در مراسم تجلیل از رزمندگان پیشکسوت خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در زمینه دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، یک هزار و 860 مدخل شناسایی شده و ۸۰ مقاله نوشته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: ما قادر هستیم که در خراسان‌جنوبی سالانه ۶۰ کتاب با موضوعات مختلف دفاع مقدس تولید و چاپ کنیم و البته چاپ این کتاب نیاز به حمایت مالی نیز دارد.

وی با بیان اینکه سوگواره شعر دفاع مقدس در شهرستان سرایان و برپایی کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی با موضوع ایام دفاع مقدس و پخش برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس از طریق رسانه‌ها در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که ما در خراسان‌جنوبی پیگیری می‌کنیم، فعال کردن دفاتر بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: از ۳۲ هکتار زمین که برای باغ موزه دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی اختصاص یافته در ۱۸.۵ هکتار نمی‌توانیم ساخت و ساز داشته باشیم چون بر روی گسل قرار دارد و تنها برای فضای سبز مناسب است.

فلاحی با بیان اینکه در ۹.۵ هکتار نیز تنها می‌توانیم ابنیه رو باز بسازیم و تنها در حدود چهار هکتار خود موزه و تالارهای آن ساخته خواهد شد، افزود: در مورد اعتبارات پارک موزه دفاع مقدس نیز ۳.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از محل اعتبارات توازن برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسائل مربوط به مناقصه فاز یک این پروژه در حال پیگیری است، یادآور شد: در خراسان‌جنوبی ۱۴۷ شهید گمنام در ۵۸ نقطه به خاک سپرده شده‌اند که کار ساخت یادمان بر مزار این شهدا در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha