فعالیت‌های فرهنگی پیوست اجتماعی داشته باشند
کد خبر: 3999076
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

فعالیت‌های فرهنگی پیوست اجتماعی داشته باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای روستاهای پرجمعیت باید جذب روحانی داشته باشیم، گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید پیوست اجتماعی داشته باشد.

فعالیت‌های فرهنگی پیوست اجتماعی داشته باشندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز، 30 شهریورماه در جلسه ستاد اقامه نماز اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سعادت انسان به توجه او به نماز و بندگی خداوند گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه هر چه برای نماز تلاش شود، سلامت روحی و معنوی و آرامش دنیوی جامعه بیشتر تأمین می‌شود، بیان‌ کرد: وظیفه طلبگی و شرعی ایجاب می‌کند که در راستای اقامه نماز تلاش کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج نماز نباید منحصر در انجام مسئولیت اداری در سازمان تبلیغات اسلامی باشد، ادامه ‌داد: در مورد برخی از نمازخانه‌های بین راهی و اداری باید بررسی کنیم که امکانات و وضعیت مناسبی داشته باشد.

وی گفت: باید وضعیت مساجد و نمازخانه‌های داخل شهر را نیز رصد کنیم و مشاوره بدهیم که برای جذب بیشتر جوانان به مسجد باید چه اقدامی انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح «مسجد محله‌محور و محله مسجدمحور» و «امام محله» و مهرواره «اوج»، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های فرهنگی ما در خراسان‌جنوبی باید پیوست اجتماعی داشته باشد.

رضایی با تأکید بر اینکه در راستای توانمندسازی امامان جماعت نیز باید برنامه‌ریزی شود، بیان‌ کرد: برای روستاهای پرجمعیتی که روحانی ندارد نیز باید جذب مبلغ برای پیگیری کارهای فرهنگی را داشته باشیم که در این زمینه می‌توان از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده کرد.

وی یادآور شد: امیدواریم با از بین رفتن شیوع ویروس کرونا فعالیت فرهنگی مساجد را چون گذشته پرشور و با حضور جمعیت برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha