از توزیع ماسک در مناطق روستایی تا لزوم ترغیب‌سازی مردم برای انجام واکسیناسیون
کد خبر: 3999010
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
در افتتاحیه فاز سوم طرح «یک نفس همدلی» مطرح شد؛

از توزیع ماسک در مناطق روستایی تا لزوم ترغیب‌سازی مردم برای انجام واکسیناسیون

رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت خراسان‌جنوبی از اجرای فاز سوم طرح «یک نفس همدلی» در شهرستان سرایان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار ماسک و ژل ضدعفونی بین مردم شهرستان توزیع می‌شود.

از اجرای فاز سوم طرح «یک نفس همدلی» تا لزوم ترغیب‌سازی مردم برای انجام واکسیناسیونبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد حسینی، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 29 شهریورماه، در جلسه افتتاحیه فاز سوم طرح یک نفس همدلی شهرستان سرایان، اظهار کرد: سه هزار بسته بهداشتی در فاز اول و دوم در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه امروز در طرح یک نفس همدلی، ۱۰ هزار ماسک و ژل ضدعفونی به خانه مشارکت مردم شهرستان تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: جهت ایجاد انگیزه و ترغیب مردم برای واکسیناسیون، تدوین برنامه‌های آموزشی و اختصاص بودجه در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت خراسان‌جنوبی لزوم مدیریت اخبار نادرست و شایعات واکسیناسیون در فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: تنها منبع معتبر اخبار کرونا و واکسیناسیون، شبکه بهداشت است.

وی بیان کرد: هفت هزار ماسک و ژل ضدعفونی کننده نیز ویژه مناطق روستایی در آینده نزدیک به شهرستان سرایان تحویل داده خواهد شد و به‌زودی شاهد برگزاری جشنواره فرهنگی واکسیناسیون در سرایان خواهیم بود.

لزوم ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون کرونا

ابراهیم رسولی‌مقدم، فرماندار سرایان نیز در این جلسه اظهار کرد: کرونا باعث ایجاد احساس مسئولیت اجتماعی (محافظت از سلامت خود و دیگران) شده است. در صحنه مبارزه با کرونا شاهد صحنه‌هایی زیبا از قبیل اجرای طرح‌های همدلی و کمک‌های مؤمنانه برای تأمین اقلام بهداشتی و سبد کالا برای نیازمندان و بیماران مبتلا، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و رصد مداوم بیماران کرونایی و تشکیل مداوم جلسات ستاد کرونا (در سطح ملی، استانی و شهرستانی) بودیم.

فرماندار سرایان اظهار کرد: اجتماعی شدن سلامت؛ بهترین صحنه در مبارزه با بیماری کرونا بود که این اقدام با تشکیل خانه مشارکت مردم در سلامت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تأمین ۲۲ هزار دز واکسن رایگان برای مردم شهرستان نشان از درایت و پشتکار نظام بهداشت و اهمیت حفظ سلامت عموم جامعه دارد، یادآور شد: استفاده از ظرفیت مشترک آموزش و پرورش و بهداشت و درمان برای واکسینه شدن دانش‌آموزان در فصل بازگشایی مدارس الزامی است.

انتهای پیام
captcha