برگزاری 1279 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3998911
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

برگزاری 1279 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: امسال در چهل و دومین سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس 1279 برنامه به مناسبت این هفته در خراسان‌جنوبی برگزار خواهد شد.

برگزاری 1279 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سرهنگ رضا هزاری، معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز ۲۹ شهریورماه در نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس درخراسان جنوبی با بیان اينکه ستاد دفاع مقدس در استان، شهرستانها و بخش‌ها تشکیل شده است، بیان کرد: 30 شهریور به صورت همزمان در سراسر کشور از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس تجلیل خواهد شد که در استان خراسان جنوبی نیز برنامه تجلیل از رزمنده‌های دفاع مقدس را خواهیم داشت.
هزاری تصریح کرد: 31 شهریور ماه فرماندهای نظامی، انتظامی و اعضای شورای تامین استان با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و تجدید بیعت با جایگاه امامت و ولایت خواهند داشت.
وی از انجام فضا سازی در استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با رزمندگان و جانبازان، پاسداشت سربازان دفاع مقدس، تجلیل از شهدا و مدافعان سلامت، تجلیل از نقش زنان، دانش آموزان و طلاب در دوران دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی است.
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: نکوداشت و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس، برگزاری رژه موتوری و خودرویی، افتتاح 7 پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی با اعتبار 15 میلیارد ریال که شامل سه یادمان شهدا و احیای 4 قنات در شهرستان‌های قاین، درمیان، سرایان و خوسف است از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.
هزاری بیان کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های معاونت مهندسی و فنی سپاه با اعتبار 19 میلیارد ریال، اعزام گروه جهادی به نیابت از شهدا به مناطق محروم استان، تحویل 520 آلبوم از شهدا به خانواده‌های آنها، ایجاد پاتوق سرود در محلات، برگزاری مسابقات ورزشی در فضای باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ، برگزاری گشت های رضویون با هدف نمایش اقتدار بسیج در محلات با هدف آرام سازی، اجرای میز خدمت با حضور مسئولان ادارات شهرستانها در نقاط مختلف استان، نواختن زنگ مهر و مقاومت در آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس در استان است.
وی به برگزاری یادوراه‌های شهدا و برپایی برنامه شهید آبروی محله افتخار کوچه در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پخش کلیپ، اجرای مسابقات فرهنگی، برنامه شیفت ایثار، فراخوان‌های ادبی و هنری با موضوعات روز نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی هفته دفاع مقدس در استان انجام خواهد شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده موکب های فرهنگی در برخی از نقاط استان برپا شود.
هزاری به طرح موفق شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: افزایش مراکز واکسیناسیون با همکاری بسیج و سپاه طی هفته دفاع مقدس، واکسیناسیون خودرویی و اعزام تیم های سیار واکسیناسیون نیز در راستای طرح شیهد سلیمانی در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: برگزاری کاروان آوای مقاومت با موضوع اعزام به جبهه و تداعی شدن حال و هوای آن زمان، برپایی نمایشگاه‌های آلبوم و عکس، ادامه داشتن نهضت کمک مومنانه، توزیع غذای گرم، بسته معیشتی و لوازم التحریر، برگزاری نشست های روشنگری و ختم صلوات و قرآن هدیه به روح مطهر شهدا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی است.

انتهای پیام
captcha