مطالبه گری و ترویج تفکر دلنشین بسیجی مهم‌ترین انتظارات از رسانه است
کد خبر: 3998910
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲

مطالبه گری و ترویج تفکر دلنشین بسیجی مهم‌ترین انتظارات از رسانه است

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: انتظاری که از بسیج رسانه و رسانه‌ها می‌رود، ترویج تفکر دلنشین بسیجی است که پیاده کردن، توصیه و مطالبه‌گری در این زمینه مد نظر است.

مطالبه گری و ترویج تفکر دلنشین بسیجی مهم‌ترین انتظارات از رسانه استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز ۲۹ شهریورماه در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج رسانه استان و در آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر افزود: کارنامه رسانه‌ها و بسیج رسانه خراسان جنوبی، کارنامه خوب و درخشانی است و تعداد آمار رسانه‌ها و تیتراژ آن نشان از علاقه مردم به مسایل فرهنگی است و شاید برخی استان‌های پرجمعیت مراکز رسانه‌ای آنان کمتر از خراسان جنوبی باشد.
وی بیان کرد: انتظاری که از بسیج رسانه و رسانه‌ها می‌رود، ترویج تفکر دلنشین بسیجی است که پیاده کردن، توصیه و مطالبه گری در این زمینه مورد انتظار است و در این زمینه کارهای خوبی هم انجام شده است.
قاسمی افزود: بسیج رسانه در مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید زمینه‌ساز همراهی و همدلی جامعه باشد و همچنین ترویج تفکر و اندیشه انقلابی، مطالبه گری و واگویی مشکلات مردم از بسیج رسانه انتظار می‌رود.
وی بیان کرد: کارهای ارزشمندی توسط بسیج رسانه استان انجام شده و خانه مطبوعات هم پشتیبانی لازم را انجام داده که جای تشکر دارد.
 فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با گسترش فضای مجازی و سایبری، گردان‌های سایبر بسیج شکل و توسعه گرفت و کارها سنگین شد به همین دلیل مجموعه مرکز فضای مجازی و بسیج رسانه از هم مستقل شدند.
قاسمی راه اندازی گروه جهادی رسانه‌ای شهید محمدرضا فرهادی و راه اندازی مرکز نیکوکاری رسانه‌ یاران خراسان جنوبی را از خلاقیت‌های بسیار موثر در عرصه رسانه استان ذکر کرد و گفت: در زمینه برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی هم رسانه‌های استان پای کار بودند و نقش موثری در ترویج فرهنگ و ایثار شهادت داشتند که اقدامات آنان جای تقدیر دارد.
سجاد رضایی، مسئول سابق بسیج رسانه خراسان‌جنوبی از برگزاری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سال جاری در استان خبرداد و گفت: امروز در آستانه هفته دفاع رونمایی از پوستر جشنواره را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه از ابتدای هفته دفاع مقدس کار جمع آوری آثار خبرنگاران صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: دریافت آثار تا ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت و آثار برگزیده استانی به جشنواره کشوری ارسال خواهد شد.
وی بیان کرد: در چهار سال گذشته این جشنواره به صورت مداوم برگزار شده و در سال گذشته ۵۰۰ اثر از فعالان رسانه‌ای، فعالان مجازی و خبرنگاران دریافت شد.
رضایی با بیان اینکه سال گذشته سامانه فنی برای جمع آوری آثار این جشنواره در بستر فضای مجازی راه اندازی شد، گفت: فعالیت در عرصه رسانه و فضای مجازی در حوزه اقتصاد هیچ آورده‌ای ندارد و بسیار هزینه‌بر است، اما قوانین دست و پا گیر و نگاه‌های سلبی کار در جبهه رسانه و قلم زنی در این عرصه را سخت می‌کند.
مسئول سابق بسیج رسانه خراسان‌جنوبی افزود: امیدواریم با رویکرد دولت سیزدهم در اهمیت فرهنگ و حوزه رسانه این نقیصه هم برطرف شود و زحمات فعالان عرصه مجازی بهتر از قبل دیده و به آن پرداخته شود تا مشکلات آنان رفع شود.
رضایی، برگزاری ۴۰۰ جلسه هیات اندیشه ورزی، برگزاری جلسه تقدیر از خبرنگاران، برگزاری جشنواره‌های ورزشی، برگزاری چهار جشنواره رسانه‌ای ابوذر، حمایت از تولیدات انقلابی رسانه‌ها، حمایت قضایی از رسانه‌ها، جمع آوری کمک‌های مردمی در مرکز نیکوکاری رسانه یاران را از مهمترین اقدامات مجموعه بسیج رسانه در هشت سال گذشته ذکر کرد.
وی بیان کرد: تعامل خوبی بین رسانه‌های استان در راستای حل مشکلات و پیشرفت و توسعه استان وجود دارد که نشان دهنده همت و تلاش مدیران رسانه و خبرنگاران است.
در این آیین از زحمات هشت ساله سجاد رضایی تقدیر شد و سرهنگ محمدرضا صادق که پیش از این مسئول بسیج مداحان خراسان جنوبی بود به عنوان مسوول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی منصوب شد.
در پایان این جلسه نیز از پوستر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور خواهر شهید محمدرضا فرهادی و فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha