از ایجاد راهکارها برای افزایش ثبت‌نام کنندگان تا توجه به ضرورت‌‌های محتوایی
کد خبر: 3997896
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی؛

از ایجاد راهکارها برای افزایش ثبت‌نام کنندگان تا توجه به ضرورت‌‌های محتوایی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی، سومین استان از جهت تعداد ثبت نام کنندگان چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در مرحله استانی محسوب می‌شود.

از ایجاد راهکارها برای افزایش ثبت‌نام کنندگان تا توجه به ضرورت‌‌های محتوایی مسابقاتچهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در مرحله استانی در دو بخش خواهران و برادران در خراسان‌جنوبی آغاز شده و تعداد ثبت نام کنندگان مطلوب است.

چه زیباست دیدن صحنه‌هایی چون حضور کودکان و نوزادان همراه مادران حافظشان در این مسابقات و چه زیباتر مشاهده ارتقا قاریان و حافظان و میزان پیشرفت آنان در این سال‌ها. این مسابقات در امامزادگان باقریه(ع) و محبان الزهرا بیرجند در حال برگزاری است و تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.

راهکارسازی برای جذب بیشتر در دوران کرونا 

علیرضا محمدنژاد، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سعی کرده‌ایم مسابقات را از حیث محتوایی نیز در این سال‌ها ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه همانگونه که به حفظ و ترتیل قرآن می‌پردازیم باید از نظر محتوا نیز به آن پرداخته شود، افزود: یکی از مهم‌ترین فضاها برای پرداختن به این موضوع، همان ملجأ مسابقات است که در آن رفاقت در کالبد یادگیری معنا می‌یابد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تعداد شرکت کنندگان ریزش داشت چرا که ساز و کارهای ثبت نام تغییر کرده بود، اما امسال با توجهی که به این امر شده، تعداد ثبت‌نام کنندگان به سطح مطلوبی رسیده و این امر به گونه‌ای است که خراسان‌جنوبی از رتبه‌های برتر از نظر تعداد ثبت نام کنندگان است.

محمدنژاد بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با حضور داوران کشوری و متخصصان امر در خراسان‌جنوبی به داوری خوب و سپس رسیدن به نقطه مطلوبی از حوزه توجه به قرآن برسیم.

خراسان‌جنوبی؛ سومین استان از حیث تعداد شرکت‌کنندگان

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز ۲۵ شهریورماه در افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در مرحله استانی اظهار کرد: قرآن کریم غیر از هدایت هیچ نیست.

وی بیان کرد: همه جامعه قرآنی وظیفه دعوت به حق و خداشناسی را از طریق استعدادهای خود را بر عهده دارند و قرآن کریم همه جامعه مسلمین را به یکدیگر متصل کرده‌ و قرآن تنها کتابی است که تحریف نشده است.

بخشی پور با بیان اينکه سازمان اوقاف متصدی برگزاری مسابقات قرآن کریم است، افزود: امروز این دوره از مسابقات در جوار امامزادگان باقریه با حضور مسابقات برگزیده متسابقین شهرستانی ۱۴۹ نفر برگزار می‌شود‌.

وی با بیان اینکه این استان سومین استان از جهت ثبت نام کنندگان محسوب می‌شود و ۷۴ نفر خواهر و ۷۱ نفر برادر در این مسابقات شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: اساتیدی از مشهد، تهران و خراسان‌جنوبی  داوری این مسابقات را برعهده دارند‌‌

بخشی پور با بیان اینکه نفرات اول این مسابقات برای شرکت در مسابقات کشوری معرفی خواهند شد و امیدواریم بتوانند جز رتبه‌های برتر کشوری باشند، اظهار کرد: در این دور از مسابقات، رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha