مرکز نوآوری و خلاقیت‌های قرآنی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3993998
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶

مرکز نوآوری و خلاقیت‌های قرآنی راه‌اندازی می‌شود

در نشست رئیس سازمان دارالقرآن با مسئول پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، مقرر شد مرکز نوآوری و خلاقیت‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری این پارک افتتاح شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با مسئول پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس روز گذشته، 7 شهریورماه، با موضوع استفاده از ظرفیت اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در دیدار با مسئول پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، در خصوص گرایش آحاد مردم به قرآن بیان کرد: طبق پیمایش‌های میدانی صورت گرفته ۹۸ درصد از مردم قرآن را به عنوان یک کتاب مقدس دانسته و این ظرفیت بسیار بالایی برای نهاد‌های حاکمیتی جهت ترویج فرهنگ قرآنی است.
 
وی با اشاره به اینکه تکلیف ترویج قرآن فقط مخصوص قشر خاصی نبوده و همه ما در هر پست و صنفی باید دغدغه ترویج آن را داشته باشیم بر ضرورت استفاده از شیوه‌ها و سبک‌های خلاقانه در ترویج سبک زندگی قرآنی جهت پیاده‌سازی شعار «قرآن کتاب زندگی» تاکید کرد.

در ادامه این نشست، محسن دیندار، رئیس گروه تجاری‌سازی دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظرفیت‌های جامعه قرآنی و نهاد‌های قرآنی کشور برای استفاده از اکوسیستم خلاقیت و نوآوری و راه‌اندازی پردیس‌ها و پارک‌های تخصصی را تشریح کرد.

همچنین مسعود ابراهیمی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، ضمن تاکید بر نکات مطرح شده، استفاده از جریان خلاقیت و نوآوری در حوزه قرآنی را منوط به توسعه مفهومی فرهنگ قرآنی دانست و از آمادگی این مجموعه برای راه‌اندازی مرکز نوآوری علوم قرآنی با حمایت سازمان دارالقرآن الکریم اعلام کرد.

طبق توافق صورت گرفته در این نشست، مرکز نوآوری و خلاقیت‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در سال جاری افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام
captcha