مرحله مقدماتی آزمون «ترنم وحی» برگزار می‌شود / افزودن تفسیر 5 جزء به آزمون کتبی
کد خبر: 3988531
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کریمی:

مرحله مقدماتی آزمون «ترنم وحی» برگزار می‌شود / افزودن تفسیر 5 جزء به آزمون کتبی

معاون آموزش مؤسسه مهد قرآن از برگزاری همزمان مرحله مقدماتی سیزدهمین دوره آزمون حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، تفسیر با عنوان «ترنم وحی»، در 14 مردادماه در 14 استان و 22 شهرستان خبر داد و گفت: طی امسال، آزمون تفسیر پنج جزء براساس گزیده تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی از حافظان کل اخذ می‌شود.

به گزارش ایکنا، مرحله مقدماتی سیزدهمین دوره آزمون حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تفسیر با عنوان «ترنم وحی» با راهیابی 176 حافظ کل عضو مؤسسه مهد قرآن، فردا، 14 مردادماه به صورت همزمان و سراسری در 14 استان و 22 شهرستان برگزار می‌شود.

بنابر گفته محمود کریمی، معاون آموزش مؤسسه مهد قرآن، «بنابر تدابیر اندیشیده شده طی این دوره، از حافظان کل خلاصه تفسیر پنج جزء قرآن کریم براساس گزیده تفسیر آیت‌الله مکارم شیرازی آزمون اخذ می‌شود. در سال‌های گذشته از حافظان کل آزمون تفسیر اخذ می‌شد، اما مدت‌ها در آن وقفه افتاده بود که امسال این آزمون از سرگرفته شد. همچنین ترجمه آیات عمومی از حافظان اخذ می‌شود، چرا که معتقد هستیم حافظان کل علاوه بر اینکه حافظ آیات کلام وحی هستند، باید بتوانند معنای آیات را به طور نسبی درک کنند. همچنین امسال نیز برای نخستین بار پیش از آزمون مرحله مقدماتی، آزمون حفظ 20 جزء به منظور آمادگی حافظان کل اخذ شد. طی این آزمون، حدود 370 حافظ کل مؤسسه حضور داشتند که از این تعداد، 176 حافظ کل پس از کسب حد نصاب به مرحله مقدماتی راه پیدا کردند. بنابراین با غربالگری انجام شده، حافظان قوی‌تر به مرحله مقدماتی آزمون ترنم وحی راه پیدا کردند».

این آزمون با حضور حداکثری بانوان، ساعت 10 صبح به صورت کتبی و با محوریت ترجمه و مفاهیم در شعب و کانون‌های مربوطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت مدیران مهد قرآن برگزار می‌شود. آزمون شفاهی در نوبت عصر همان روز یا در روزی دیگر که شعبه مشخص می‌کند، برگزار خواهد شد و نتایج تا 20 مردادماه به دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن اعلام خواهد شد. پس از بررسی، اسامی شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی طی شهریورماه اعلام خواهد شد.

بنابر این گزارش، مرحله کشوری این مسابقات در مهرماه برگزار خواهد شد و در صورت استمرار شرایط کرونایی کشور، این آزمون به مانند سال گذشته به صورت آنلاین برگزار می‌شود. به حافظانی که حد نصاب لازم را در این آزمون کسب کرده باشند، گواهینامه حفظ کل قرآن و هدیه اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha