بقاع متبرکه خیمه‌گاه دائمی هیئت‌های مذهبی می‌شود
کد خبر: 3988512
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
رئیس سازمان اوقاف:

بقاع متبرکه خیمه‌گاه دائمی هیئت‌های مذهبی می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دومین نشست هم‌اندیشی سراسری خطبا و مبلغان شاخص با تأکید بر اینکه روضه اباعبدالله(ع) در هیچ زمانی افول نکرده است، گفت: بقاع متبرکه خیمه‌گاه دائمی هیئت‌های مذهبی خواهد شد.

روضه ابا عبدالله(ع) در هیچ زمانی افول نکرده/ بقاع متبرکه؛ خیمه‌گاه دائمی هیئت‌های مذهبیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در دومین نشست هم‌اندیشی سراسری خطبا و مبلغان شاخص اظهار کرد: طی اتفاقاتی که در محرم سال گذشته افتاد، بنده یک خلئی را احساس می‌کردم که به صورت معهود امکان برگزاری روضه‌ها به ویژه در زیر سقف‌ها یا وجود ندارد یا محدود شده است.

وی ادامه داد: سؤالی از دوستان مسئول کردم که چند بقعه متبرکه را می‌توانیم برای برگزاری مراسم سید‌الشهدا(ع) در نظر بگیریم که طبق برآورد در نظر گرفته شده، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ بقعه متبرکه در این مورد در نظر گرفته شد. همچنین، تقاضا کردیم هیئت‌های شاخص به بقاع متبرکه تشریف بیاورند؛ چراکه بقاع را از آن اهل بیت(ع) و هیئت‌ها می‌دانیم.

خاموشی بیان کرد: در سال گذشته دسته‌روی محدود شد و به جای آن چهارپایه‌خوانی رخ داد. برگزاری مجالس عزاداری در فضای باز نیز مشکلات ویژه خود را داشت. خوشبختانه رسانه ملی نیز همکاری کرد و این فضای کالبدی و باز امامزادگان مؤثر واقع شد.

وی تصریح کرد: امسال سعی کردیم تعداد بقاع پذیرای هیئت‌های مذهبی را افزون کنیم و به هزار بقعه برسانیم. خوبی این کار در این است که هیئت‌هایی که به امامزاده‌ها آمده‌اند، در همان جا باقی خواهند ماند و از امامزادگان بیرون نخواهند رفت و بقاع خیمه‌گاه دائمی هیئت‌های مذهبی خواهند بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: روضه اباعبدالله(ع) در هیچ زمانی افول نکرده، حتی آن زمانی که دشمن مضجع شریف ایشان را به آب بست. این خیمه و خرگاه یک صوت جهانی و تاریخی دارد. از خطبای عظام تقاضا دارم هر نکته‌ای در برگزاری مراسم عزاداری در بقاع دارند، بیان کنند.

خاموشی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از هزار ساعت برنامه مذهبی از امامزادگان در قالب ملی و استانی پخش شد. این برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف پررنگ‌تر از گذشته پیگیری خواهد شد.

وی در پایان سخنان خو در در این زمینه ابراز امیدواری کرد که واکسیناسیون در کشور ما و کشورهای همجوار عملی شود و ما آزادی راه اربعین را نیز مشاهده کنیم.

یادآور می‌شود، اولین نشست هم‌اندیشی سراسری خطبا و مبلغان شاخص نیز از ساعت 10 تا 13 روز 11 مردادماه با حضور ذاکران اهل‌بیت(ع) در محل امامزاده صالح(ع) تهران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha