سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آغاز به کار کرد
کد خبر: 3988448
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آغاز به کار کرد

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از امروز 13 مردادماه، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم رسمی آغاز به کار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک امروز چهارشنبه 13 مردادماه با حضور محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علیرضا حاجیان‌زاده، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به بیان گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که قرار است در این سازمان انجام شود پرداخت.

در این مراسم که از شبکه شاد نیز پخش شد، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از هشت میلیون نفر جمعیت در کشور وجود دارد که از تولد تا قبل از ورود به مدرسه تحت پوشش سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار می‌گیرند، گفت: فقط 14 درصد از کودکان کشور به مهد کودک می‌روند و 86 درصد از کودکان به مهدکودک نرفته و تحت آموزش هدفمند قرار نگرفته‌اند اما با شکل‌گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش خود را نسبت به این افراد متعهد می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه مهدهای کودک باید قاعده‌مند و دارای انضباط بیشتری شوند، از کسانی که در مرحله انتقال مدیریت مهدهای کودک به آموزش و پرورش قبول زحمت کردند تشکر کرد.

وی با بیان اینکه در هستی کاری خطیرتر و منطبق‌تر با فلسفه خلقت از تعلیم و تربیت وجود ندارد و خداوند پیامبران را برای این کار مبعوث کرد تا از این مسیر تعلیم و تربیت حاصل شود، گفت: نظام تعلیم و تربیت یکی از مهمترین عوامل مؤثر در ساختن آینده است.

وی با تأکید بر اینکه شاخص‌هایی همچون تجلیات پیشرفت در امور مادی نمی‌تواند بیانگر تحول یک جامعه باشد و تحول جامعه به تحول نظام یادگیری وابسته است، اظهار کرد: جامعه ما از این ظرفیت رفیع، کم استفاده کرده و فرصت سوزی‌ رخ داده است.

وی به نقش سنین کودک در تربیت‌پذیری اشاره و اظهار کرد: این کار تخصصی و آموختنی است و فردی که وارد این حیطه می‌شود باید فهم و درک دقیقی از مفاهیم تربیت داشته باشد. پنج سال اول زندگی در شکل‌گیری شخصیت کودکان تعیین کننده است. با رهنمود راهبردی مقام معظم رهبری این توجه ایجاد شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی به میدان آمد و با اقبال کم نظیری با اتفاق آرا این سازمان تشکیل شد.

وزیر آموزش و پرروش با بیان اینکه باید به سرعت وضعیت مهدهای کودک سامان یابد، گفت: می‌خواهیم همه سرمایه‌مان را در این سازمان بگذاریم. مردم عزیزترین دارایی خود را به این سازمان می‌سپارند. این سازمان باید خود را در عمل نشان دهد و جامعه حس کند سازمانی به وجود آمده که کمک حال امر خطیر تربیت کودکان است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در ادامه این مراسم به مسئله واکسیناسیون فرهنگیان اشاره و اعلام کرد: پنج‌شنبه هفته گذشته که شروع واکسیناسیون فرهنگیان بود، اعلام کردم که تمام مربیان مهدکودک و مربیان پیش‌دبستانی نیز تحت پوشش واکسیناسیون هستند.

وی افزود: از روز پنج‌شنبه هفته گذشته تا امروز، ۳۰ درصد جامعه فرهنگیان تحت پوشش واکسن کرونا قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌کنم طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده تمام فرهنگیان واکسینه شوند و می‌توانیم سال تحصیلی را با اطمینان بیشتری آغاز کنیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: پیش‌ از این با دکتر رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صحبت کردم و ایشان هم علاقه‌مند هستند که سال تحصیلی به صورت حضوری آغاز شود و ان‌شاءالله کار واکسیناسیون به طور کامل انجام تا نگرانی خانواده‌ها نیز برطرف شود.

انتهای پیام
captcha