کد خبر: 3988346
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد:

ضرورت پرداختن به نوآوری و شناخت مسائل روز جامعه در برنامه‌های تبلیغاتی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نوآوری و شناخت مسائل روز جامعه در برنامه‌های تبلیغاتی مدنظر قرار گیرد.

ضرورت پرداختن به نوآوری و شناخت مسائل روز جامعه در برنامه‌های تبلیغاتیبه گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، ۱۲ مرداد در دیدار با رئیس و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که به‌مناسب ۱۲ مرداد، سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شد، اظهار کرد: در سال‌های قبل از انقلاب با همه سختی‌ها مردم با اشاره‌ای دور هم جمع می‌شدند و بر ارزش‌های اسلامی پا فشاری می‌کردند.

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مجموعه‌ای دانست که پشتوانه حضور مردم در انواع و اقسام حرکت‌های انقلابی اسلامی است و گفت: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور در خیابان‌ها جهت مراسم ۲۲ بهمن نبود، اما رژه خودرویی بسیار باشکوهی برگزار شد.

عبادی با بیان اینکه برنامه‌ها در هر مراسمی باید با یک روان‌شناختی و جامعه‌شناختی نسبی و شرایط روز، همراه با ابتکار و مقتضیات به روز باشد، ادامه داد: پاسخ حضور مردم این است که از نظر روانی اشباع شوند، خیلی حالت تکرار نداشته باشد، حال از شعار و مراسم دیگر مطابق با زمینه و زمانه، مراسم و برنامه جدید داشت و در پایان هر مراسمی نقاط ضعف و قوت نوشته و یادآوری شود.

‌امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه نوآوری و شناخت مسائل روز جامعه در برنامه‌های تبلیغاتی مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: در مراسم مختلف هر شعر، سخنران و برنامه‌ای باید دارای پیام باشد، و این پیام با هنر به مردم انتقال داده شود، و از نوآوری‌هایی که در برخی شعارها که در قالبی القا می‌شود که مردم متوجه آن نمی‌شوند پرهیز شود، در نوآوری‌ها باید دغدغه مردم بیان شود.

عبادی افزود: وقتی گفته می‌شود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این تبلیغات چیست؟ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ؛ (پیامبران) پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کردند و (تنها) از او می ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند.»

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی یک رسالت است که باید به نفع مردم حداکثر استفاده شود، گفت: آن پیامی که از مراسم القا می‌شود، رسالت الله است و نباید سلیقه‌ای و سیاسی باشد، بلکه باید دارای ملاک و از جهت فرهنگی غنی باشد که از کوچک و بزرگ بهره بیش از وقت برده باشد، در غیر این صورت مراسمات زیان وار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: باید در برنامه‌های مختلف طوری برنامه‌ریزی شود که دقیقاً رسالت خدا بیان شود، در حالی که اگر یک مقایسه کوچک بین تبلیغات انقلاب اسلامی و تبلیغات دشمنان انجام دهید، تفاوت بین آن را به شدت مشاهده می‌کنید، تبلیغات اسلامی یعنی خواسته‌های مردم، عدالت و پیام اسلام، سیاست دینی، مسائل اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی اسلامی که مردم پذیرای آن هستند، را بیان کنید اما با وجود مکتب غنی، در تبلیغات بسیار کم می‌آوریم، در حالی که دشمن در سیستم باطل خود، با وجود همه ظلم ‌ایی که انجام می دهد تبلیغاتی بسیار قوی دارد.

عبادی افزود: به‌طور مثال یک مقایسه کوچک بین اهدافی که هالیود دنبال می‌کند دروغ، کذب و مکر را استفاده کرده و باور باطل برای مخاطب درست می‌کند، در مقابل سینمای ایران که خودشان هم نمی‌دانند چی می‌خواهند، یا در هماهنگی گوشه‌های بسیار اندکی که در گزارش‌های خبرگزاری‌های بیگانه نشان می‌دهد، بحث یک کشور نیست، مجموعه‌ای از کشورها زوم می‌کنند روی یک موضوعی که ممکن است از نظر ما کوچک باشد اما همه‌ رسانه‌ها به‌صورت هماهنگ یک حرف را می زنند، در حالی که در کشور ما این‌گونه نیست، دشمن جز ظلم و بی عدالتی چیزی ندارد، اما همان را ببیند چقدر خوب القا می‌کند.

وی بیان کرد: دشمن از آن طرف کره زمین فرزندان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما من امروز در خانه خودم نمی‌توانم فرزندم را تحت تأثیر قرار دهم، ناکارآمدی یعنی همین، لذا کارهای تبلیغاتی نباید حالت تکراری داشته باشد و در عین حال از نوآوری کاذب نیز پرهیز شود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان‌جنوبی بیان کرد: در همین خبرهای اخیر دیدم که در خارج با سیستم نظرسنجی خودشان به این نتیجه رسیده بودند در ایران ۹۵ درصد مردم ته قلبشان با انقلاب اسلامی است، با وجود مشکلاتی که وجود دارد اما مردم با مایه ایمانی که دارند همراه انقلاب‌اند، اما خواص مشکل دارند، مردم اگر صداقت‌ها را بیشتر ببینند بیش از این در صحنه های مختلف حضور دارند، لذا باید در راستای تبلیغات اسلامی کیفیت را بالا برد.

اجرای برنامه‌های کلان فرهنگی با هماهنگی شورا 

حجت‌الاسلام احمد ملایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: این شورا هر سال متولی برگزاری ۱۷ مراسم ملی و مذهبی همزمان با سراسر کشور در استان خراسان‌جنوبی است.

وی بیان کرد: این شورا از آغاز هر مناسبت در ۳۰ نقطه استان در مناسبت‌های عادی و در دهه فجر ۱۰۰ نقطه استان ستاد تشکیل می‌دهد.

ملایی با تأکید بر اینکه هیچ برنامه کلان فرهنگی و مذهبی برگزار نمی‌شود مگر اینکه شورا متولی آن باشد یا مشارکت دارد، ادامه داد: سالانه به‌طور میانگین ۱۵ هزار عنوان برنامه توسط نهادها، گروه‌ها و ستادهای ذیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان برگزار می‌شود.

ملایی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم‌ و راهپیمایی‌های مختلف، گفت: با توجه به شیوع کرونا راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن سال ۹۹ در استان بی‌سابقه بود که جلوه‌های زیبایی از حضور و مشارکت مردم را خلق کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه مردم همواره نشان دادند که پشتیبان انقلاب هستند، افزود: کار اصلی شورا را مردم انجام می‌دهند و این شورا تنها زمینه حضور مردم را تسهیل می‌کنند.

وی یادآور شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مفتخر به خادمی مردم و خدمتگزاری در عرصه مراسم انقلابی است.

انتهای پیام
captcha