برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین تابع شرایط کرونایی است
کد خبر: 3987843
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین تابع شرایط کرونایی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: همه برنامه‌ریزی‌ها برای آمادگی در برابر هر تصمیم است و برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین تابع شرایط کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین تابع شرایط کرونایی استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر خوش خبر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۱۰ مردادماه در نخستین نشست ستاد اربعین استان خراسان‌جنوبی در سال جاری افزود: سال گذشته از برگزاری مراسم اربعین به دلیل شیوع ویروس کرونا محروم شدیم و امسال نیز هنوز وضعیت مشخص نیست و تصمیمات نهایی درخصوص برگزاری یا برگزار نشدن مراسم اربعین در سطح کشور اتخاذ خواهد شد.

 وی گفت: با توجه به شیوع کرونا، برای سفر اربعین امسال سه پیش فرض تعریف شده است و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر شرایط عادی شود، امکان حضور همه زائران فراهم می‌شود و مشتاقان می‌توانند در این سفر معنوی شرکت کنند.

وی افزود: ممکن است محدودیت‌هایی برای اعزام زائران اعمال شود و در همین راستا سهمیه‌هایی را برای استان‌ها تعیین کنند که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خوش خبر گفت: حالت سوم این است که شرایط به همین شکل پیش برود و وضعیت قرمز باشد که امسال هم مثل سال گذشته از سفر اربعین محروم خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات در برگزاری مراسم اربعین، مردم‌محور است اظهار داشت: به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در زمینه ارائه خدمات بهتر و به موقع به زائران مبنای کار ستاد اربعین استان و کمیته‌ها است و در سطح کشور نیز این سیاست دنبال می‌شود تا زائران در کمال امنیت و آرامش به زیارت بروند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به یک سال وقفه در برگزاری مراسم اربعین، عطشی در جامعه وجود دارد لذا برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی همه نیازها باشیم و چه در بخش دستگاه‌های اجرایی و چه مردمی مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: کمیته‌های ذیل ستاد اربعین باید برنامه‌ریزی و آمادگی لازم برای هر تصمیمی را داشته باشند.

خوش خبر درباره واکسیناسیون کرونا گفت: با توجه به برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و شتابی که در واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف شکل گرفته است، بسیاری از زائران مشمول گروه‌های سنی می‌شوند و برای آن دسته از افرادی که مشمول تزریق واکسن نمی‌شوند باید چاره‌اندیشی شود و اگر نیاز به مصوبه‌ است در ستاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی به موضوع عبور زائران پاکستانی از مسیر خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که سال‌های گذشته در زمینه عبور این زائران از استان شاهد بودیم و از دیگر استان‌ها نیز موارد مشابه گزارش شده لذا باید موضوع به ستاد مرکزی اربعین منتقل و هماهنگی لازم برای اخذ تصمیم کشوری انجام شود.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تا این لحظه با توجه به شرایط کرونایی، ورود اتباع خارجی به استان ممنوع است مگر اینکه شرایط تغییر کند و این محدودیت‌ها برداشته شود.

وی اظهار کرد: در ارتباط با ثبت‌نام سرگروه‌های زائران در مساجد نیز وقتی در سطح کشور اعلام آمادگی شود ما در استان اقدام خواهیم کرد.

خوش خبر افزود: اگر اعزام زائران اربعین به صورت گروهی و توسط سرگروه‌ها باشد بدون شک بهتر است و بسیاری از مشکلات در مدت سفر، حل و فصل خواهد شد.

وی گفت: اربعین و برگزاری مراسم آن برای ما ناشناخته نیست و قبل از شیوع ویروس کرونا، خراسان جنوبی کارنامه درخشانی در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه مردم ولایتمدار خراسان جنوبی پرچمدار کمک‌های نقدی و غیرنقدی در مراسم اربعین و کمک به عتبات عالیات هستند گفت: ستاد اربعین امروز به منظور اعلام آمادگی و انسجام بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه و کمیته‌های ذیل ستاد تشکیل شد تا در صورتی که مراسم اربعین امسال برگزار شود با استفاده از همه ظرفیت‌ها، خدمات بهتر و بیشتری به زائران ارائه شود و مردم در کمال امنیت و آرامش به عتبات عالیات مشرف شوند.

انتهای پیام
captcha