برگزاری ۱۵ هزار برنامه توسط شورای هماهنگی تبلیغات در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3987842
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

برگزاری ۱۵ هزار برنامه توسط شورای هماهنگی تبلیغات در خراسان‌جنوبی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: سالانه به طور میانگین ۱۵ هزار عنوان برنامه توسط نهادها، گروه‌ها و ستادهای ذیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان برگزار می‌شود که از این تعداد بیش از پنج هزار عنوان مربوط به دهه فجر است.

برگزاری ۱۵ هزار برنامه توسط شورای هماهنگی تبلیغات در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام احمد ملایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز  ۱۰ مردادماه در نشست خبری به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: هر سال ۱۷ مراسم اصلی از جمله ۱۲ فروردین، روز قدس، سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی، سالروز شهادت رجایی و باهنر، ۱۳ آبان، دهه بصیرت و میثاق با ولایت و دهه فجر همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خراسان جنوبی حدود ۳۲ عضو دارد اظهار کرد: این شورا از آغاز هر مناسبت در ۳۰ نقطه استان در مناسبت‌های عادی و در دهه فجر ۱۰۰ نقطه استان ستاد تشکیل می‌دهد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن در بیش از ۱۰۰ نقطه استان برگزار می‌شود تصریح کرد: هیچ برنامه کلان فرهنگی و مذهبی برگزار نمی‌شود مگر اینکه شورا متولی آن باشد یا همکاری در آن دارد.

وی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد کاملا مردمی یاد کرد و افزود: نهادها و ادارات زمینه‌سازی برگزاری مراسم‌ را انجام می‌دهند در غیر اینصورت تمامی فعالیت‌ها مردمی بوده و در واقع نهادها میزبان مردم هستند.

ملایی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افتخار دارد در لحاظ حساسی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیاز به پشتیبانی دارد، همکاری لازم را با مشارکت مردم داشته باشد.

وی یادآور شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تعبیری موذن انقلاب است یعنی زمانی که نیاز است به مردم برای پشتیبانی از نظام، انقلاب و حتی وطن، ندا می‌دهد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته با توجه به شرایط خاصی که با شیوع کرونا بر کشور حاکم شد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانست با رعایت اصل سلامت محوری و تعطیل نشدن مراسم، برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری مراسم‌ انجام دهد.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا تاکنون هیچ برنامه‌ای تعطیل نشده بلکه شکل برگزاری تغییر کرده است افزود: راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن سال ۹۹ در استان اعجاب‌آور و جمعیت خودرویی بی‌سابقه بود که جلوه‌های زیبایی از حضور و مشارکت مردم را خلق کرد.

ملایی با تاکید بر اینکه مردم، محور و پشتیبان انقلاب هستند گفت: بدون حضور مردم امکان برگزاری هیچ گونه مراسم ملی یا مذهبی وجود ندارد چون تمامی امور توسط مردم انجام می‌شود.

وی افزود: مسوولان باید قدر این مردم را بدانند چراکه علیرغم همه مشکلات معیشتی در حماسه‌های سیاسی و دهه فجر شرکت می‌کنند و این یعنی آرمان‌های انقلاب را قبول داشته و به آن پایبند هستند اما ممکن است به برخی عملکردها نقد داشته باشیم که وظیفه اولیه مسوولان برطرف کردن این مشکلات است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها در پوشش مراسم ملی و مذهبی گفت: اگر رسانه نباشد، راهپیمایی‌ها بی معناست چون راهپیمایی‌ به نوعی نمایش قدرت نرم است و اگر پوشش داده نشود، عملا بی‌فایده است.

وی اظهار کرد: این شورا سال ۱۳۵۹ با موافقت حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد و تاکنون نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی را به خوبی نشان داده است.

وی یادآور شد: وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری مراسم و مناسبت‌های ملی، سیاسی و انقلابی با حضور پرشور مردم در صحنه است.

انتهای پیام
captcha