کاروان‌های عاشورایی در محرم راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3987673
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
مدیرکل حوزه هنری خراسان‌جنوبی:

کاروان‌های عاشورایی در محرم راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حوزه هنری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امسال در دو حوزه راه‌اندازی کاروان‌های عاشورایی در شهرهای استان و اجرای میدانی گروه‌های تئاتر، تعزیه و سرود در فضای باز طی ماه محرم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حساسیت ستاد ملی کرونا نسبت به تجمعات مذهبی / کاروان‌های عاشورایی طی محرم راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مجید کریمیان، مدیرکل حوزه هنری خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 9 مردادماه در نشست برنامه‌ریزی راه‌اندازی موکب هنر در ماه محرم، اظهار کرد: امسال در دو حوزه راه‌اندازی کاروان‌های عاشورایی در شهرهای استان و اجرای میدانی گروه‌های تئاتر، تعزیه و سرود در فضای باز طی ماه محرم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: حدود دو سال است که مسئولیت کارگروه هنری ماه محرم به حوزه هنری خراسان‌جنوبی واگذار شده است.

کریمیان با بیان اینکه فعالیت‌های اجتمای طی دو سال اخیر درگیر بحث شیوع ویروس کرونا شده است، افزود: در ماه محرم امسال تلاش خواهیم کرد که هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی برنامه‌های هنری مختلف و خوبی برگزار شود.

وی بیان کرد: در دهه اول ماه محرم سال گذشته پنج شب در پارک توحید بیرجند برنامه هنری برگزار شد و در بسیاری از شهرهای استان نیز بحث راه‌اندازی کاروان‌های سرود محرمی در دستور کار قرار گرفت و بازخورد خوبی داشت.

کریمیان با بیان اینکه امسال مقرر شده است که مراسم دهه اول ماه محرم در هیئت‌های مذهبی برگزار شود، گفت: باید برنامه‌های هنری دقیق و خوبی برای بزرگداشت ماه محرم و صفر در دستور کار قرار گیرد و حضور هنرمندان در این عرصه بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل حوزه هنری خراسان‌جنوبی ادامه داد: امسال بحث راه‌اندازی موکب‌های محرم در دستور کار قرار می‌گیرد و قطعا بزرگداشت ماه محرم برکات بسیاری خواهد داشت.

وی یادآور شد: تجمعات غیر مذهبی بسیاری در کشور ایجاد شده است، اما متأسفانه ستاد ملی مبارزه با کرونا به این تجمعات واکنشی نداده است و معتقد هستند که آنجا کرونا وجود ندارد و تنها نسبت به مراسم مذهبی حساس هستند.

انتهای پیام
captcha