رزمایش سلامت در 13 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3987002
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
به‌مناسبت عید غدیر؛

رزمایش سلامت در 13 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به‎مناسبت فرارسیدن عیدسعید غدیرخم در 13 بقعه متبرکه استان رزمایش «سلامت» برگزار می‌شود، گفت: این رزمایش با همکاری و مشارکت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکان، گروه‌های جهادی و اورژانس اجرا خواهد شد.

رزمایش سلامت در 13 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‎پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، ششم مردادماه در سخنانی اظهار کرد: از غدیر به‌عنوان بزرگترین عید مسلمانان یاد می‌شود، چراکه در این روز رسالت 124 هزار پیامبر به ثمر می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رمز ظهور منجی عالم بشریت در واقعه غدیر نهفته است، گفت: غدیرخم جنبه عقلانی در دین دارد زیرا معرفی عقل کامل در این واقعه رخ می‌دهد و در این روز بینی شیطان به خاک مالیده شد.

وی با اشاره به اینکه به‎مناسبت فرارسیدن عیدسعید غدیرخم در 13 بقعه متبرکه استان رزمایش «سلامت» برگزار می‌شود، افزود: این رزمایش با همکاری و مشارکت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکان، گروه‌های جهادی و اورژانس اجرا خواهد شد.

بخشی‌پور تصریح کرد: در راستای اجرای این رزمایش خدماتی از جمله ویزیت، تهیه دارو، تست قندخون و چربی خون، معرفی به آزمایشگاه‌ها و سونوگرافی به‌صورت رایگان از محل موقوفات مرتبط ارائه داده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، امامزاده محمد بن اصغر(ع) بشرویه، امامزاده اسماعیل(ع) خضری، امامزاده سلطان ابوالقاسم(ع) خوسف، امامزاده سعدالله بن موسی الکاظم(ع) شاهرخت و امامزاده مصیب مصعبی(ع) سرایان میزبان برگزاری این رزمایش در روز عیدسعید غدیرخم هستند.

وی بیان کرد: همچنین این رزمایش در امامزاده بی بی زینب خاتون(س) سربیشه، امامزاده علی(ع) طبس، امامزادگان سیدمحمد و سید ابراهیم(ع) فردوس، امامزادگان زید بن محمد(ع) قاین و امامزاده سیدالحسین(ع) نهبندان اجرا می‌شود.

بخشی‌پور به هدف از اجرای این رزمایش اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط پیش رو در تلاش هستیم تا با اجرای این رزمایش به حفظ سلامت مردم کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha