حضرت علی(ع) نمونه راستین قدرت توام با تواضع علمی است
کد خبر: 3986797
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
اوحدی در اختتامیه جایزه ملی ایثار:

حضرت علی(ع) نمونه راستین قدرت توام با تواضع علمی است

پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار و تجلیل از همیاران منتخب طرح شاهد روز سه‌شنبه ۵ مرداد در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به‌ صورت همزمان از طریق ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.

پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار شدبه گزارش ایکنا مهندس سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن تبریک دهه ولایت گفت: پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار و تجلیل از همیاران منتخب طرح شاهد از برنامه‌های ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران است که نشان‌‌دهنده میزان افتخار ما به ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: افتخاری بالاتر از این نیست که فرزندان عزیز شهدا و ایثارگران به درجات بالای علمی رسیده‌اند. علم باعث قدرت می‌شود، اما باید تواضع نیز برای انسان ایجاد کند و نمونه راستین این موضوع حضرت علی (ع) است.

وی با تأکید بر اهمیت قدردانی از دستاوردها و اتفاقات مثبت گفت: افرادی که امروز مورد تقدیر قرار می‌گیرند فرزندان بزرگانی هستند که برای دفاع از اسلام و کشورمان افتخارآفرینی کردند و بی‌شک فرزندان آنان نیز با تأسی به پدران خود راه آنان را در مسیر علم و دانش ادامه می‌دهند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: امروز از کسانی تجلیل می‌شود که با علم خود می‌خواهند به آینده‌سازان این کشور خدمت کنند. همچنین از کسانی تجلیل می‌شود که راه را برای خدمت‌رسانی به ایثارگران تسهیل کردند.

دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این مراسم با بیان اینکه باید جایگاه رفیع شهدا و ایثارگران را به درستی بدانیم و بشناسیم افزود: در قرن گذشته میلادی شاهد تحولات بزرگی در جهان بودیم که نیمه اول آن با دو جنگ جهانی و نیمه دوم آن با جنگ سرد بین شرق و غرب همراه بود.

وی افزود: در چنین شرایطی که هیچ تفکری جز کمونیسم و کاپیتالیسم در دنیا متصور نبود، اندیشه الهی در ایران به دنیا معرفی شد که باعث دشمنی‌های بی‌شماری با کشورمان شد و بزرگان بسیاری از کشورمان را به شهادت رساندند تا شاید به خیال خود این جریان را از بین ببرند، اما هیچگاه موفق نشدند.

نوبخت خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را بالاترین افتخار دانست و گفت: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد که بتوانیم خدمتگزار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشیم.

یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم تصریح کرد: خداوند به انسان قدرت تشخیص بین نیک و بد و قدرت بیان را اعطا کرده است و انسان با تکیه بر این توانایی‌ها و با علم و دانایی خود است که می‌تواند در جامعه توسعه و عدالت را برقرار کند. تکریم شهدا از وظایف همه مردم و آحاد جامعه است و امام خمینی (ره) نیز در همین راستا مسئولان را موظف به ارائه خدمات به این عزیزان به‌خصوص در حوزه آموزش کرد و تمام مسئولان در حوزه‌های مختلف به بهترین شکل تلاش خود را برای عمل به این وظیفه به کار بستند.

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد نیز در این جشنواره تأکید کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم سلطه‌ای بر علم و دانش برای خود ایجاد کرد و پس از آن جنگ سرد نیز در مسیر همین اقتدار علمی شکل گرفت. در قرن جدید میلادی جلوه جدیدی از فناوری و علم ایجاد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری پیشرفت کشور را در گرو پیشرفت علمی عنوان کرده‌اند و تئوری جهاد علمی در کشورمان ایجاد شد و دشمنان نیز در همین عرصه جهاد تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به کشورمان انجام می‌دهند و حتی اقدام به کشتن و ترور دانشمندان ما می‌کنند. در این عرصه جهاد نیاز به فرهنگ ایثار داریم، این فرهنگ تنها نیاز دیروز ما نبوده بلکه نیاز امروز و فردای ما نیز هست.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با ارائه نکاتی در خصوص برگزاری این جشنواره، از تمام دست‌اندرکاران و همراهان در برگزاری پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه اصفهان نیز از طریق ویدئوکنفرانس به بیان نکات و مواردی در خصوص تقدیر از منتخبین شاهد و ایثارگر پرداختند.

در پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار و همیاران منتخب طرح شاهد از ۷۱ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران و همچنین همیاران منتخب طرح شاهد از طریق ویدئوکنفرانس در استان‌های کشور تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha