رویکرد تبلیغ بر اساس تکلیف‌محوری باشد
کد خبر: 3979347
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

رویکرد تبلیغ بر اساس تکلیف‌محوری باشد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: انتظار خدا و دین از ما این است که تفکر و نگاهمان در همه تصمیم‌گیری‌ها و اعمال از جمله در امر تبلیغ، بر اساس باور توحیدی و اخروی باشد بنابراین رویکردمان در امر تبلیغ باید تکلیف‌محوری و خدامحوری باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، امروز اول تیرماه و در سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره)، همایش تجلیل از فعالان تبلیغ دین با عنوان «جلوه‌های تبلیغ» در سالن بلاغ اداره‌كل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد و از ۳۹ فعال عرصه تبلیغ تقدیر به‌عمل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان در این همایش با اشاره به اینکه تبلیغ دین یک وظیفه دینی برای هر انسان در هر مکان و جایگاهی است، اظهار کرد: تبلیغ دین یکی از انواع وظایف اجتماعی و سیاسی انسان‌ها است لذا همگان باید در عرصه تبلیغ دین و شرک‌زدایی از جامعه، ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) فعال باشند و سبک زندگی خود را با آن تنظیم کنند.

وی ادامه داد: فردی که در عرصه تبلیغ دین بی‌تفاوت باشد نقش و وظیفه دینی خود را به جا نیاورده لذا آیه شریفه إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ (عصر /۳)، ناظر بر همه مؤمنان جامعه است که باید دیگران را تواصی به حق و تواصی به صبر کنند و حق‌محور کردن جامعه را وظیفه‌ای عمومی بدانند چرا که تبلیغ دین اختصاص به این یا آن دستگاه و نهاد و مبلغ ندارد.

امام جمعه شهرکرد، مصداق تواصی به حق را وسیع خواند و گفت: تواصی به حق به اشکال مختلف عملی و در متن اجتماع شکل می‌گیرد و انسان می‌تواند از طریق خلاقیت، کسب و کار، هنر، صنعت، عرصه نظامی، انتظامی و... مروج توحید و مبلغ دین باشد. می‌طلبد در تجلیل از فعالان تبلیغ به این مسئله توجه شود و خدمت افرادی را که کارهای شاخص در میدان‌های گوناگون مانند هیئات مذهبی، مجالس اهل‌بیت(ع)، جلسات، عرصه خدامی و... قدر بدانیم.

نکونام تأکید کرد: انتظار خدا و دین از ما این است که تفکر و نگاه ما در همه تصمیم‌گیری‌ها و اعمال از جمله در امر تبلیغ، بر اساس باور توحیدی و اخروی باشد چرا که کار برای خدا و خود را برای خدا وقف کردن متفاوت است؛ لذا رویکرد ما در امر تبلیغ نیز باید بر اساس تکلیف‌محوری و خدامحوری باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تبریک میلاد حضرت ثامن‌الائمه(ع)، گفت: همه ما به‌عنوان مبلغ باید بتوانیم مروج معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) باشیم، اگر از سرمایه معنوی امام هشتم(ع) غافل باشیم دچار خسارت شده‌ایم لذا می‌طلبد برای تبلیغ در راستای ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) خاصه این امام همام باشد.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تبریک میلاد امام رضا(ع) و با اشاره به حرکت آن حضرت از مدینه به مرو به‌عنوان یکی از جریان‌های اساسی تبلیغ دین، اظهار کرد: این حرکت در دوره‌ای اتفاق افتاد که همگان از جریان تفکر شیعی ناامید بودند و حرکت ایشان اساسی‌ترین نقش را در امتداد مسیر مکتب اثنی‌عشری و منشأ خیر و برکات را در مکتب تشیع به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در امر تبلیغ دین افراد متعدد و متکثری شرکت دارند که نشر دین گاه جز به مدد خلوص این خیل عظیم محبان اهل‌بیت(ع) ممکن نیست اگرچه حضور عالم اهل دین نیز در بسیاری از عرصه‌ها شرط است اما بسترسازی دین گاه به مدد همین خیل عظیم رخ می‌دهد.

طاهری گفت: در سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی‌‌، مقرر شد در نشست عمومی امروز از ۳۹ نفر از فعالان این عرصه که در حوزه تعظیم شعائر، اقامه و تبلیغ دین و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه منشا خدمات هستند تجلیل به عمل آید؛ همچنین برگزاری یک نشست تخصصی با حضور منتقدان و فعالان حوزه تبلیغ و نیز نشست پیشگامان تبلیغ در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha