جمعیت و خانواده اولویت سازمان تبلیغات اسلامی گیلان است
کد خبر: 3979124
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

جمعیت و خانواده اولویت سازمان تبلیغات اسلامی گیلان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، اولویت سازمان تبلیغات اسلامی استان در سال ۱۴۰۰ را جمعیت دانست و تأکید کرد: در همه حوزه‌های تبلیغ به مسئله جمعیت پرداخته خواهد شد و جمعیت، خانواده و استحکام بنیان خانواده و کاهش طلاق را به عنوان اولویت دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 31 خرداد در جمع خبرنگاران که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست در جوار مزار شهدا را نوعی فرهنگ سازی دانست و اظهار کرد: همه مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی هم در دنیا و هم در آخرت باید در محضر شهدا پاسخگو باشند.

وی ضمن قدردانی از خلق حماسه باشکوه ملت ایران در پای صندوق های رأی علیرغم هجمه شدید رسانه ای و تبلیغاتی دشمن، افزود: ملت ایران با این حضور پرشور و آگاهانه حماسه آفرین شدند و لذا دین مسئولان به مردم برای خدمتگزاری به آنان بیش از پیش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، ضریب حضور مردم در انتخابات امسال را چند برابر انتخابات های گذشته دانست و تصریح کرد: علاوه بر وجود شرایط ناشی از بیماری کرونا، جنگ روانی دشمن برای حضور حداقلی مردم در پای صندوق های رأی در طول 43 سال گذشته بی سابقه بوده و تاکنون هیچ انتخاباتی به این اندازه تحت بمباران رسانه ای و هجمه تبلیغاتی قرار نداشته است؛ همچنین ضعف های مدیریتی سال های اخیر و برخی سوءمدیریت ها در برگزاری انتخابات بخشی از مشارکت مردم را تحت الشعاع قرار داد.

مهدوی، با بیان اینکه مشارکت حماسی و آگاهانه مردم در انتخابات برای مسئولان نظام مسئولیت آور است، بیان کرد: امیدواریم شاهد شکل گیری مدیریت های جهادی و انقلابی در سطح قوه مجریه باشیم.

وی با اشاره به تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با فرمان هوشمندانه و مبتکرانه امام خمینی(ره) در تیرماه سال 60، اضافه کرد: یکی از مهمترین مؤلفه های تمدن سازی، ساماندهی فکر، باور، ذائقه و سبک زندگی مردم است لذا سازمان تبلیغات اسلامی ماموریت دارد علاوه بر رصد هجمه های فرهنگی دشمنان، در حوزه تبیین اندیشه و تفکر اسلامی قدم بردارد و برای تعمیق آن در جامعه اقدام کند و برنامه ریزی لازم را برای ترویج سبک زندگی اسلامی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، بهره گیری از اندیشه بزرگان و علما و جوانان استان در مجموعه‌های اندیشه ورز را یکی از محورهای سازمان تبلیغات در استان دانست و یادآور شد: طی دو سال گذشته به پالایش بخش ادارای و شبکه انسانی سازمان تبلیغات استان گیلان متناسب با ماموریت های جدید پرداختیم.

وی برگزاری کارگاه های سبک زندگی قرآنی، همایش های تخصصی برای حافظان قرآن و تجلیل از حفاظ و مدیران خانه های قرآن شهری و روستایی را از جمله فعالیت های اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات گیلان دانست و ادامه داد: ترویج سبک زندگی قرآنی لازمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و لذا اقدام به برگزاری دوره های تربیت معلم سبک زندگی قرآنی کردیم.

مهدوی، از برگزاری چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ به حافظان قرآن کریم در استان خبر داد و اظهار کرد: به حافظان کل قرآن مدرک دکتری اعطا می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، ساماندهی روحانیون مستقر در روستاها را یکی از برنامه های حوزه تبلیغ دانست و تاکید کرد: در حال حاضر 120 روحانی مستقر روستاهای استان را تحت پوشش قرار داده اند و برنامه داریم تا پایان سال جاری به 168 روحانی افزایش پیدا کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح امام جماعت محله محور، افزود: امام محله فقط امام جماعت و پیش نماز مسجد نیست و باید با برقراری ارتباط با مردم، اقدام به رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی محله کند.

مهدوی، با بیان اینکه در حال حاضر هشت پایگاه اجتماعی در مناطق آسیب پذیر شهری استان راه اندازی شده است، گفت: طلاب و مبلغین با حضور در شهرهای دارای مشکلات حاشیه نشینی به مقابله با معضلات اجتماعی حاشیه شهرها می پردازند لذا تا پایان سال جاری 12 پایگاه دیگر راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از ساخت مجتمع های فرهنگی در مناطق کم برخوردار و اجرای طرح های فرهنگی و ورزشی در این مناطق خبر داد و اظهار کرد: در روزهای کرونایی نیز از طریق شبکه تبلیغ استان در حوزه سلامت و بهداشت و مواسات فعالیت کردیم.

وی با بیان اینکه شبکه مویرگی تشکل های دینی و هیئت های مذهبی از همه مجموعه های مردم نهاد قوی تر و گسترده تر است، یادآور شد: سعی کردیم ارتباط صمیمی میان تشکل های دینی و دستگاه های اجرایی را برقرار کنیم و نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی بر تشکل ها داشته باشیم.

مهدوی، با تاکید بر لزوم بزرگداشت شعائر دینی در استان به‌ویژه در مناسبت های ملی و مذهبی، تصریح کرد: برگزاری تجمعات مردمی دینی و مذهبی استان به ویژه همایش عاشوراییان و سلیمانی ها ولایتمداری مردم گیلان را در سطح ملی منعکس کرد. در انتخابات اخیر نیز شاهد مشارکت پرشور مردم گیلان بالاتر از میانگین کشوری بودیم.

وی با اشاره به جلوداری طلاب شبکه تبلیغ و روحانیون جهادی در امر تدفین و تغسیل جان باختگان کرونایی، اضافه کرد: در راستای انعکاس زحمات تشکل های دینی در دوران کرونا جشنواره رسانه ای «حبیب» را به ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی و با هدف مقابله با جنگ روایت ها برگزار کردیم لذا تشکل های دینی و شبکه تبلیغ اعم از هیئت های مذهبی و مداحان و موسسات قرآنی و خانه های قرآن و طلاب جهادی و... باید رسانه و فضای مجازی را جدی بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به برگزاری برنامه های وحدت بخش شیعه و سنی و تقریب مذاهب در استان، از ویژه برنامه اطعام غدیریه یاد کرد که در سایه وحدت شیعه و سنی استان اتفاق افتاد و بیان کرد: طرح نهضت پیشرفت بانوان با هدف هویت بخشی ایرانی ـ اسلامی به زنان جامعه و پیشبرد برنامه های فرهنگی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان گیلان دو مدرسه پسرانه صدرا در رشت و تالش دارد، اظهار کرد: به زودی مدرسه دخترانه سازمان تبلیغات اسلامی نیز در گیلان راه اندازی می شود.

مهدوی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور تمدن سازانه رهبر انقلاب را یکی از ماموریت های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در ابعاد فرهنگی و قرآنی برای اقشار فرهنگی و قرآنی تبیین خواهد شد.

وی از تشکیل لشکر رسانه ای جوانان در استان با هدف گفتمان سازی نهضت تبلیغ و مقابله با جنگ روایت ها خبر داد و اظهار کرد: رسانه و فضای مجازی جدی است و با حضور جوانان شبکه تبلیغ مبارزه فرهنگی با طاغوت زمان را ساماندهی خواهیم کرد. در واقع لشکر رسانه ای جوانان مومن در میدان فضای مجازی به جنگ با رسانه های ضد دینی می روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به برگزاری جشنواره مجازی «امیدآفرینان»، یادآور شد: این جشنواره با هدف گسترش نهضت تبلیغی در فضای مجازی شکل گرفته است.

مهدوی، به محوری ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1400 اشاره و تصریح کرد: تبلیغ دیوان سالارانه دین اثرگذاری قابل توجهی ندارد و باید نهضت تبلیغ را به کمک رسانه ها راه اندازی کنیم.

وی از راه اندازی پویش «خدمت کریمانه؛ تبلیغ به رسم رئوفانه» همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و ولادت امام رضا(ع) خبر داد و گفت: مداحان، هیئت های مذهبی، روحانیون مستقر در روستاها، مبلغین، امامان جماعت مساجد و خانه های قرآن در این پویش شرکت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه خدمت صادقانه و خالصانه به مردم نوعی تبلیغ است، از پخت بیش از 14 هزار و 888 وعده غذا به نیت ولادت امام رضا(ع) در سال 1400 توسط شبکه تبلیغ خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار وعده غذا برای فردا پخت و در مناطق محروم استان توزیع می شود.

مهدوی، با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ، بر مردمی شدن تبلیغ تاکید کرد؛ نه تبلیغ قشری و متذکر شد: نشست های صمیمی با کانون ها و مجموعه های تربیت محور برگزار می شود. برگزاری همایش زنان تمدن ساز نیز از دیگر برنامه هاست، زیرا زنان نقش اثرگذاری در حرکت های اسلامی و انقلابی دارند.

وی اولویت سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در سال 1400 را جمعیت دانست و تاکید کرد: متاسفانه نرخ رشد جمعیت در گیلان پایین است و استان پیری هستیم لذا در همه حوزه های تبلیغ به مسئله جمعیت پرداخته خواهد شد و جمعیت و خانواده و استحکام بنیان خانواده و کاهش طلاق را به‌عنوان اولویت دنبال می کنیم. همچنین اقلیم گیلان، ضرورت حضور روحانیون و مبلغین در سواحل و تفرجگاه ها را ایجاد کرده است که در این بخش نیز برنامه های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی داریم.

گفتنی است، سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با حضور دانش آموزان مدارس صدرا در گلزار شهدای رشت در حرکتی نمادین اقدام به «هدیه کتاب» برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا به جای گلباران کرد، زیرا فضای معنوی گلزار شهدا فرصت خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است.

انتهای پیام
captcha