طرح پیوند«سواد و زندگی» در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود
کد خبر: 3978811
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

طرح پیوند«سواد و زندگی» در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: طرح پیوند سواد و زندگی با هدف پیوند سواد با مهارت، در چهار مرکز یادگیری محلی آذربایجان شرقی در حال اجرا است.

طرح پیوند سواد و زندگی در چهار شهرستان آذربایجان شرقی اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، اسفندیار صادقی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، امروز، سی‌ام خردادماه، در جمع خبرنگاران، گفت: طرح پیوند سواد و زندگی با هدف پیوند سواد با مهارت، در چهار مرکز یادگیری محلی استان در حال اجراست.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در راستای سند تحول بنیادین از ابتدای امسال طرح پیوند سواد و زندگی به عنوان بسته تحولی در حال اجراست.

صادقی بیان کرد: در قالب این طرح ضمن آموزش سواد تلاش می‌شود تا افراد کم سواد و بیسواد در حوزه مهارت‌های زندگی، حرفه‌ای و شغلی توانمند شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: در قالب این طرح تلاش می‌شود تا سوادآموزان با آموزش و مهارت‌ آموزی که در رشته‌های مختلف می‌بینند در قالب تعاونی‌های کوچک نسبت به تولید و فروش محصولات خود به‌عنوان مشاغل خرد و زود بازده اقدام کرده و کسب درآمد کنند.

صادقی افزود:‌ در کشور این طرح در 120 مرکز یادگیری محلی در حال انجام است که سهم آذربایجان‌شرقی چهار مرکز است که مراکز یادگیری محلی ناحیه پنج تبریز، ملکان، اهر و شبستر مجری این طرح هستند.

وی با اشاره این‌که ارگان‌های مختلف از جمله اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای اجرای این طرح همکاری می‌کنند، افزود: دستگاه‌های مشارکت کننده در پیشبرد اهداف سوادآموزی استان بسیار مؤثر بوده و در پی گسترش این ارتباط هستیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با انتخاب چهار مرکز فعالیت‌ها در این حوزه شروع شده و انتظار می‌رود با کسب نتیجه مطلوب در دیگه نواحی و مناطق نیز این طرح اجرا شود.

وی در خصوص گواهی پایان دوره مهارت، گفت: ضمن ارائه گواهی پایان دوره تحصیلی به سوادآموزان، با توافق صورت گرفته با اداره کل فنی و حرفه ای استان، در صورتی که سوادآموزان در آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای نمره لازم را کسب کنند گواهی مهارت دریافت کرده و از مزایای آن از جمله تسهیلات برخورد شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بیان کرد: آموزش مهارت در مراکز یادگیری مختلف استان با نیازسنجی صورت گرفته و تلاش شده است بر اساس نیازهای منطقه، سوادآموزان توانمند شوند.

انتهای پیام
captcha