قدردانی مسئولان از حضور حماسی مردم خراسان‌جنوبی در انتخابات
کد خبر: 3978725
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

قدردانی مسئولان از حضور حماسی مردم خراسان‌جنوبی در انتخابات

نمایندگان مردم استان خراسان‌جنوبی در مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی جداگانه از حضور باشکوه مردم این استان در انتخابات قدردانی کردند.

قدردانی مسئولان از حضور حماسی مردم خراسان‌جنوبی در انتخاباتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در پیامی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات، اظهار کرد: در حالی که دشمنان، تمام عروسک‌های خیمه شب‌بازی همیشگی در رسانه‌هایشان را به‌کار گرفتند، اما مردم همیشه در صحنه آنها را ناامید کردند.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در پیامی این حضور مقتدرانه و ارزشمند را برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم با حضورشان بار دیگر بیعت مجدد با رهبر و آرمان‌های انقلاب بستند و امنیت کشور را تثبیت کردند.

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم از حضور مردم قددرانی کرد و افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان داد مردم همچنان از آرمان‌های انقلاب پیروی می‌کنند و تبلیغات بی‌سابقه دشمنان که می‌خواستند مردم با صندوق‌های رأی قهر کنند، تأثیری نداشت.

حسین خسروی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: امت وفادار با حضور باشکوه و چشمگیر در انتخابات ۲۸ خرداد بار دیگر ثابت کردند که در خط مقدم ولایتمداری و حافظ امنیت و اقتدار کشور هستند.

وی ادامه داد: حمد و سپاس بیکران به درگاه پروردگار منان که حضور با شکوه و چشمگیر ملت بزرگ ایران به‌ویژه مردم ولایی و همیشه در صحنه خراسان‌جنوبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، شکوه جاودانه‌ای را آفرید و برگ زرین دیگری بر افتخارات این سرزمین الهی، افزود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکلات موجود جامعه، تبلیغات شبکه‌های معاند، نتوانست بر عزم ملت ایران به‌ویژه مردم ولایتمدار خراسان‌جنوبی فائق آید و انتخابات را دچار مشکل کند، بلکه امت وفادار یک بار دیگر ثابت کردند در خط مقدم ولایتمداری و حافظ امنیت و اقتدار کشور هستند و حماسه‌ای به یادماندنی رقم زدند که سربلندی کشور عزیزمان را قوت بخشید و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را مأیوس و ناامید کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اینجانب ضمن ادای احترام به ارواح طیبه شهدا که با نثار خون پاک‌شان، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای همه ما به ارمغان آوردند، از حضور گسترده مردم با اخلاص، متعهد و انقلابی خراسان‌جنوبی و نیز از زحمت‌های خالصانه تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از نیروهای اجرایی، نظارتی، قضایی، بازرسی، امنیتی و انتظامی، رسانه‌های مکتوب و مجازی و صدا و سیمای مرکز خراسان‌جنوبی به لحاظ اطلاع‌رسانی شایسته در زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی یادآور شد: تبریک به مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز؛ به جهت برخورداری از امتی با بصیرت و زمان‌شناس و حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهور منتخب و نماینده محترم مردم ولایتمدار خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری به‌دلیل کسب اعتماد مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، امید است در پرتو این حماسه مردمی و اجرای منویات مقام معظم رهبری و هم‌افزایی سایر قوا، شاهد حل مشکلات و پیشرفت همه‌جانبه ایران اسلامی باشیم.

در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی علیه آلاف التحیه و الثّناء

مردم عزیز و بزرگوار خراسان‌جنوبی

خداوند متعال را سپاسگزارم که حضور باشکوه شما مردم ولایتمدار، مکتبی و فهیم استان در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، عظمت تعهد انقلابی این خطه از ایران اسلامی را بیش از پیش نمایان ساخته و موجب سرافرازی نظام و شکست دشمنان شده‌اید.

البته قلم ناتوان اینجانب قادر نیست همت والا و بصیرت نافذ و شور مخلصانه‌ شما مردم عزیز در بیعت با ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای انقلاب را توصیف کند؛ مرحبا به شما مردم فهیم خراسان‌جنوبی که از سال ۱۳۸۵ به سراغ حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدابراهیم رئیسی رفتید و او را شناختید و همراه ایشان در مسیر انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی گام برداشتید.

اینک ایشان امید مستعضفین و محرومان و مایه افتخار جوانان مؤمن و جهادگر و همچنین دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جبهه بزرگ مقاومت در این مقطع حساس کنونی است.

اینجانب این پیروزی بزرگ و تاریخ‌ساز را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، ملت شریف ایران و رئیس جمهور محترم و منتخب مردم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدابراهیم رئیسی و منتخبان محترم مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا، تبریک عرض نموده و خاشعانه سجده شکر بر خاک می‌نهم و دوام لطف و رحمت و نصرت ذات اقدس الهی را برای شما مردم عزیز و وفادار استان خراسان‌جنوبی و ملت ایران اسلامی مسئلت می‌نمایم.

از تمام عوامل اجرایی در ستاد انتخابات استان و نهادهای نظارتی و نیز نیروهای مسئول برقراری امنیت، دست‌اندرکاران ستادهای مردمی تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا  و خصوصاً صداوسیمای مرکز استان خراسان‌جنوبی، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی که زمینه‌ساز این حضور شکوهمند، پرشور و با نشاط مردم شده‌اند، صمیمانه قدردانی و تشکر می‌نمایم.»

حمید ملانوری، استاندار خراسان‌جنوبی نیز در پیامی از حضور باشکوه مردم در انتخابات ۱۴۰۰ قدردانی کرد. متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«حماسه حضور مردم باطل السحر بافته‌ها و گزافه‌های دشمنان و حسودان شد.» رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)

شکوه حضور پرشور شما مردم عزیز خراسان‌جنوبی در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، برگ زرین دیگری بر افتخارات بزرگ استان افزود و مهر تأییدی دیگر باره، بر ولایتمداری‌تان شد.

حماسه حضور شما، لبیکی دوباره به ندای رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) بود، صحنه‌ای برای به نمایش گذاشتن سرفرازی و شکوه عظمت ایران اسلامی در مقابل دیدگان بدخواهانی که به دسیسه‌ها و ترفندهای مختلف دست یازیدند تا با ایجاد بحران‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی، اعتماد شما را به نظام مقدس جمهوری اسلامی بگسلند و مانع حضورتان پای صندوق‌های رأی شوند.

شما باری دیگر با مشارکت خود در انتخابات، به دنیا به‌ویژه استکبار جهانی و هم‌پیمانان خبیثش ثابت کردید، تحت هر شرایطی پشتیبان نظام بوده، به آرمان‌های بلند امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) پایبند هستید و تهدیدها و توطئه‌ها و ترفندهای مختلف را پشیزی بها نمی‌دهید.

اینک که به لطف حضرت پروردگار و در آستانه میلاد مبارک حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) و با حضور آگاهانه شما مردم بصیر و همیشه در صحنه استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری، رخدادی عظیم به وقوع پیوست، ضمن تبریک به محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و ملت شریف ایران اسلامی، حضور یکایک شما را ارج نهاده، از همه احزاب و گروه‌های سیاسی، متنفذین، تریبون داران، ائمه جمعه و جماعت، رسانه‌ها و همچنین کاندیداهای محترم و هواداران فهیم‌شان که برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و ترغیب هر چه بیشتر مردم به مشارکت در تعیین سرنوشت کشور به صحنه آمدند و در کمال آرامش و متانت به گرم شدن تنور انتخابات کمک کردند، تشکر نموده و ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب و نیز اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهر و روستا و آرزوی توفیق برای همه این بزرگواران در خدمت به مردم، از زحمات کلیه عوامل برگزاری انتخابات در استان اعم از ستاد انتخابات و ستاد امنیت انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران، هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی سراسر استان، اعضای محترم شورای تأمین استان و شهرستان‌ها، کلیه اعضای شعب اخذ رأی، مأموران امنیت انتخابات، ناظران، بازرسان، صداوسیمای مرکز استان و کلیه رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری و خبرنگاران استان، کلیه دستگاه‌های خدماتی، امدادی، بهداشتی، درمانی و تمامی کسانی که در اجرای انتخابات در بستر سلامت و امنیت تلاش کردند و شما مردم همیشه در صحنه خراسان‌جنوبی قدردانی می‌نمایم و از درگاه احدیت، سربلندی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت شریف ایران و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری را در سایه عنایات حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) مسئلت دارم.»

قدردانی علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی از مردم 

علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی نیز انتخاب آیت الله رئیسی را به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم تبریک گفتند.

مجمع فقهی علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی به مناسبت حضور پر شور ملت شریف ایران خصوصا مردم مومن و انقلابی خراسان‌جنوبی در پای صندوق‌های رای و پیروزی مقتدرانه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ملت ایران، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: باری دیگر ملت شریف و عزیز ایران اسلامی علی رغم تبلیغات مسموم دشمنان و بدخواهان این نظام وانقلاب ، حماسه باشکوه وفرخنده آفرید وبا شرکت فعال  در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری شرکت نموده و  روحانی  پر تلاش و انقلابی جناب  حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی را به ریاست‌جمهوری بر گزیدند، لذا  این حضور حماسی و وحدت آفرین ملت ایران به خصوص مردم شریف و انقلابی خراسان جنوبی اعم از شیعه و سنی را، به رهبر فرزانه و گرانقدر انقلاب حضرت ایت الله خامنه‌ای (دامت برکاته) و ملت شریف و بزرگوار ایران و رئیس جمهور محترم و منتخب، تبریک و تهنیت عرض می‌‌نماییم.

امید است با تدبیر و تجربه فراوانی که رئیس جمهور منتخب در عرصه های متعدد نظام دارند بتوانند در ابعاد مختلف خصوصا بهبود معیشت  مردم و به برخی از مشکلات اقوام و مذاهب رسیدگی نمایند.

غلام حیدر فاروقی از علمای اهل سنت استان نیز ییروزی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وی، رهبر معظم انقلاب و ملت ایران صمیمانه تبریک گفت.

وی گفت: انتخابات ۱۴۰۰، انتخابات بسیار سرنوشت‌سازی بود چرا که با وجود تبلیغات فراوان دشمنان، باز هم ملت ایران با شور و نشاط پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و رئیس جمهور مورد نظر خود را انتخاب کردند.

مولوی فاروقی با تشکر از مردم شریف ایران اعم از شیعه و اهل سنت در خلق حماسه انتخابات ۱۴۰۰ افزود: امیدواریم خداوند به آیت الله رئیسی توفیق بدهد تا در خدمت مردم و نظام جمهوری اسلامی باشد، این نظام را در رسیدن به اهدافش یاری کند و به همه ملت ایران و مسلمانانی که چشم به این انتخابات دوخته بودند ثابت کند که خیرخواه آنهاست.

این عالم اهل سنت خراسان‌جنوبی گفت: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ مانند همه انتخابات دوره‌های قبل، نقشه‌های دشمنان را خنثی و آنان را ناامید کردند و دشمنان فهمیدند که تبلیغات سوء شان هیچ اثری روی عقاید و باور‌های ملت ایران ندارد.

غلام حیدر فاروقی همچنین از شیعیان و اهل تسنن خراسان‌جنوبی که با حضور چشمگیر خود در پای صندوق‌های رأی مشارکت ۷۴ درصدی را در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت کردند، تشکر ویژه کرد.

انتهای پیام
captcha