مادر سه شهید گرانقدر و یک آزاده به دیار حق شتافت
کد خبر: 3978648
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

مادر سه شهید گرانقدر و یک آزاده به دیار حق شتافت

مادر شهیدان «حسین، حسن و عبدالرضا اسدی خانوکی» و آزاده «حبیب‌الله اسدی خانوکی» از استان کرمان به لقاءالله پیوست. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت این مادر گرانقدر را تسلیت گفت.

مادر سه شهید گرانقدر و یک آزاده به دیار حق شتافت/ پیام تسلیت رییس بنیاد شهیدبه گزارش ایکنا؛ «حورنساء عرب‌نژاد خانوکی» مادر گران‌قدر «سردار شهید حسین اسدی خانوکی» و شهیدان «حسن و عبدالرضا اسدی خانوکی» و آزاده «حبیب‌الله اسدی خانوکی» پس از گذران سال‌ها زندگی پربرکت به دیدار گلگون‌کفنان شهیدش شتافت.

سردار شهید حسین اسدی خانوکی در سال ۱۳۳۹ در شهر خانوک از توابع شهرستان زرند به دنیا آمد و در ۲۶ مهر ۱۳۸۸ طی یک عملیات تروریستی در منطقه «پیشین» از توابع زاهدان به همراه سردار نورعلی شوشتری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید عبدالرضا اسدی خانوکی در سال ۱۳۴۵ دیده به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دوم خرداد ۱۳۶۱، در منطقه کوشک خرمشهر براثر انفجار مین به شهادت رسید.

شهید حسن اسدی خانوکی در سال ۱۳۴۲ در خانوک از توابع شهرستان زرند کرمان چشم به جهان گشود و با پیروزی انقلاب به نهاد مقدس سپاه پاسداران پیوست و در نهم مرداد ۱۳۶۲، در اسارت نیرو‌های عراقی به شهادت رسید.

در پی درگذشت این مادر شهید، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم حور نسا عرب نژاد خانوکی» مادر گرامی شهیدان معزز «حسین، حسن و عبدالرضا اسدی خانوکی» و آزاده و جانباز سرافراز «حبیب‌اله اسدی خانوکی» از استان کرمان را تسلیت گفت.

متن پیام مذکور به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون
خانواده محترم شهیدان گرانقدر اسدی خانوکی
سلامٌ علیکم

ایمان و ایثار مادران معظم شهدا که فرزندان عزیز خویش را در مسیر پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های والای الهی، اسلامی و انقلابی هدیه کردند، در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان مؤمن و والا مقام نیست.

درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم حور نسا عرب نژاد خانوکی» مادر گرامی شهیدان معزز «حسین، حسن و عبدالرضا اسدی خانوکی» و آزاده و جانباز سرافراز «حبیب اله اسدی خانوکی» از استان کرمان را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک ایمان و اراده راستین این شهدا ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که از سوی والدین گرانقدر آنان بالندگی یافته که در این میان نقش این بانوی ارجمند در جهت تربیت اسوه‌های جهاد و مقاومت بی‌بدیل است. مادر والامقامی که با افتخار به شهادت فرزندان عزیز خویش، در ادامه راه آن شهدای معظم با اعتقادی راسخ استقامت و پایداری نمودند و به‌یقین از دست دادن این سرمایه‌های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بسیار غم‌انگیز است.

از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال، علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.

سعید اوحدی
معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

انتهای پیام
captcha